راه اندازی کارخانه مشترک «مزدا» و «تویوتا» در آمریکا

پرشین خودرو: سه ماه و نیم پس از آنکه دو شرکت خودروسازی تویوتا و مزدا با یک رقم 1.6 میلیارد دلاری برای ساخت یک کارخانه مشترک در ایالات متحده آمریکا توافق کردند، بلومبرگ گزارش می‌دهد که این شرکت در "آلاباما" و یا در "کارولینای شمالی" واقع در ایالات متحده آمریکا قرار خواهد داشت.

به گزارش پرشین خودرو، سخنگوی مشترک دو شرکت خودروسازی مزدا و تویوتا در رابطه با این موضوع صحبت نکرده است، اما بلومبرگ می‌گوید که دو شرکت خودروسازی مزدا و تویوتا، کارخانه جدید خود را به احتمال زیاد در "آلاباما" یا "کارولینای شمالی" راه اندازی خواهند کرد.
گفته می‌شود هنگامی که تسهیلات تکمیل و کار ساخت کارخانه در سال 2021 میلادی به پایان برسد، این شرکت سالانه ظرفیت تولید 300 هزار اتومبیل را خواهد داشت و همچنین می‌تواند 4000 شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کند. شرکت تویوتا تایید کرده است که خودروی "تویوتا کرولا" در این شرکت تولید خواهد کرد، اما شرکت خودروسازی مزدا بر روی تولید شاسی بلندهای خود در این کارخانه تاکید دارد، ولی هنوز مشخص نیست که کدامیک از محصولات شاسی بلند خود را به این سایت تولیدی اضافه خواهد کرد.
مدیر اجرایی کمپانی خودروسازی مزدا عنوان کرد: هیچ چیز بیشتر از اتحاد نمی‌تواند قدرتمند باشد. ما می‌توانیم انرژی بیشتری در صنعت خودروسازی داشته باشیم و به مشتریان بیشتری دست پیدا کنیم. با همکاری یکدیگر، می‌توانیم نوآوری و استعدادهای خود را پرورش دهیم.

کد خبر 84798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha