مردم تصمیم بگیرند خودروی بی کیفیت نخرند

پرشین خودرو:عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه ۸ برابر ظرفیت معابر خودرو داریم، گفت: اگر مردم تصمیم بگیرند خودروی بی کیفیت نخرند، خودروسازها جز ارتقای کیفیت، کاری نمی توانند بکنند.

به گزارش پرشین خودرو، زهرا صدراعظم نوری، درباره چرایی روند کند نوسازی خودروهای فرسوده با اشاره به آمارهایی که راهنمایی و رانندگی درباره خودروهای تولید شده، منتشر کرده است، گفت: در کل کشور ۲۰ میلیون خودرو شماره گذاری شده است که یک پنجم آن معادل چهار میلیون خودرو، سهم شهر تهران است. تعداد موتور سیکلت هایی که در شهر تهران وجود دارد، سه میلیون است و این در حالیست که وسعت کل معابر تهران ۲۹۱۱ کیلومتر است که نسبت به خودروها بسیار کمتر است یعنی تعداد خودروها ۸ برابر ظرفیت معابر است.

وی بااشاره به خودروهای فرسوده گفت: میزان آلایندگی این خودرو ها بسیار بالاست اما متاسفانه خودروهای جدیدی که به چرخه حمل و نقل وارد می شوند نیز به دلیل نداشتن کیفیت، بعد از مدتی به یک خودروی آلاینده تبدیل می شوند و تفاوتی با یک خودروی فرسوده نخواهند داشت.

عضو کمیسیون محیط زیست شورای شهر تهران با بیان اینکه برای حل معضل خودروهای فرسوده و آلاینده هم درد و هم درمان را می شناسیم، عنوان داشت: با وجود این هنوز اقدام موثری در این زمینه صورت نگرفته است و به همین دلیل معتقد هستم، یکی از ابزارهایی که باعث تسریع روند خارج کردن خودروهای فرسوده از سوی مسئولین خواهد شد، افکار عمومی و مطالبه آنها است.

وی با اشاره به اینکه کند شدن فرآیند خارج کردن خودروهای فرسوده باعث آلودگی بیشتر خواهد شد، عنوان کرد: منابع ثابت و متحرک دو منبع آلودگی هوا هستند. سهم منبع ثابت مانند کارخانه ها ۲۰ درصد و سهم منبع متحرک مانند خودروها و موتور سیکلت ها حدود ۸۰ درصد است. وقتی آلودگی و بیماری های آن مشخص است، افکار عمومی باید مطالبه کنند تا کیفیت خودروهای تولیدی افزایش پیدا کند. همچنین مردم باید یکدیگر را تشویق به استفاده از حمل و نقل عمومی کنند.

نوری بیان داشت: سیاست و اولویت شورای شهر این است که استفاده از حمل و نقل عمومی به ویژه حمل و نقل ریلی را گسترش دهیم تا هر کسی که نیاز دارد، بتواند به نزدیکترین ایستگاه مترو دسترسی داشته باشد.

وی در خاتمه سخنان خود در یک برنامه رادیویی با تاکید بر اینکه مردم نقش تعیین کننده ای دارند، گفت: مردم در نقش حکومت ها نقش تعیین کننده ای دارند؛ مردم اگر تصمیم بگیرند خودروی بی کیفیت نخرند، خودروسازهای ما کاری نمی توانند بکنند. اگر مردم مرتبا کیفیت خودرو را نقد کنند، خودروسازها نمی توانند بی تفاوت بمانند. اگر خودرو با کیفیت و از رده کالاهای سرمایه ای خارج شود، مطمئنا مردم به راحتی برای از رده خارج کردن خودروهای فرسوده شان عمل می کنند.

کد خبر 84803

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha