تردد 2.5 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران

پرشین خودرو: سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست گفت: حدود 20 درصد خودروهای پر تردد به عنوان خودروی فرسوده محسوب می شوند که نقش اساسی در مصرف سوخت دارند.

به گزارش پرشین خودرو، مسعود زندی سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛با اشاره به اسقاط کردن خودروهای فرسوده در کشور اظهار کرد: خودروهای فرسوده یکی از اصلی ترین منابع آلودگی هوا محسوب می شوند.

وی ادامه داد: خودروهای سواری 25 ساله و خودروهای دیزلی سنگین به علت نداشتن سیستم کنترل آلایندگی به عنوان خودروهای فرسوده تلقی می شوند چرا که قانون و آیین نامه ای درزمان تولید این خودروها وضع نشده بود.

زندی با بیان اینکه خودروهای تولیدی جدید مجهز به «کنیستر»هستند که نقش مهمی در کاهش آلودگی دارد، تصریح کرد: بیشتر خودروهای فرسوده کاربراتوری هستند که هیچ یک از تجهیزات مقابله با آلودگی را ندارند در نتیجه به شدت می توانند آلودگی ایجاد کنند.

وی افزود: براساس آمار و اطلاعات حدود 20 درصد خودروهای پرتردد به عنوان خودروی فرسوده محسوب می شوند که نقش اساسی نیز در مصرف سوخت دارند.
تردد 2.5 میلیون موتورسیکلت کاربراتوری در تهران

سرپرست مرکز ملی هوا و تغییر اقلیم سازمان حفاظت محیط زیست با اشاره به تردد موتور سیکلت های کاربراتوری که پایداری ندارند، اظهار کرد: حدود 2.5 میلیون موتورسیکلت در شهر تهران تردد دارند که بر روی کنترل آلودگی هوا تاثیر می گذارند.

وی موتورسیکلت ها را منبع آلودگی شهر تهران عنوان کرد و گفت: موتورسیکلت هایی که براساس استاندارد های یورو 3 تولید می شوند به دلیل پایدار نبودن به عنوان منبع آلوده محسوب می شوند و به همین دلیل مجوزی برای شماره گذاری موتورسیکلت های کاربراتوری داده نمی شود .

زندی با تاکید بر اینکه تولید موتورسیکلت های برقی بر اساس مصوبات دولتی پیش خواهد رفت، تصریح کرد: موتورسیکلت های تولید حاضرعمدتا انژکتوری هستند و همه این تولیدات بدون استثنا به عنوان یک منبع آلودگی هوا تلقی می شوند و وزارت صنعت،معدن و تجارت با مصوبه دولت مکلف به نظارت بر تولید موتورسیکلت های برقی است.

کد خبر 84804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha