نخستین محصول منحصر به فرد «دالارا» معرفی شد

پرشین خودرو: کمتر کسی در صنعت خودروسازی با اسم دالارا (Dallara) آشنایی خواهد داشت، زیرا این شرکت تمام عمر خود را در مسابقات فرمول 1 سپری کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، در نهایت پس از سال‌ها انتظار، اولین خودروی استاندارد جاده‌ای شرکت ایتالیایی "دالارا" رونمایی شد تا این شرکت هم تجربه حضور در صنعت خودروسازی و جاده‌های استاندارد شهری را داشته باشد.
درست یکسال پس از معرفی نمونه‌های اولیه و مفهومی، اولین خودروی شرکت ایتالیایی "دالارا" در مدل‌های مختلف "کوپه" و "اسپیدستر" تحت عنوان "Stradale " رونمایی شده است که در طراحی ظاهری آن، شرکت سازنده از دانش فنی و مهندسان فرمول 1 خود استفاده کرده است که در همان طراحی ظاهری اتومبیل هم خلاصه می‌شود، زیرا در زیر کاپوت این خودرو از یک پیشرانه 2.3 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر استفاده شده است که می‌تواند با رسیدن به دور موتور 6200، حداکثر 400 اسب بخار قدرت در اختیار اتومبیل قرار دهد و علاوه بر این، می‌تواند 500 نیوتن متر گشتاور در دور موتور 3000 داشته باشد که توسط یک جعبه دنده 6 سرعته دستی دریافت شده و به چرخ‌های محرک عقب ارسال می‌شود.
به لطف وزن تنها 855 کیلوگرمی این اتومبیل که دلیل اصلی آن می‌تواند استفاده گسترده از مواد فیبرکربنی در ساخت اتومبیل باشد، نتیجه ارسال نیروی 400 اسب بخاری و گشتاور 500 نیوتن متری به چرخ‌های عقب اتومبیل حداقل شتاب صفر تا صد 3.2 ثانیه و سقف سرعت 280 کیلومتر بر ساعت برای "دالارا Stradale " بوده است. در دنده پنجم، تنها 3.4 ثانیه نیاز است که بتوان سرعت اتومبیل را از 80 کیلومتر بر ساعت به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت افزایش داد و همچنین می‌توان در عرض تنها 8.5 ثانیه، اتومبیل را از سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به سرعت 200 کیلومتر بر ساعت رساند که نشان از شتاب گیری بسیار خوب این اتومبیل حین حرکت دارد.
همانطور که انتظار می‌رفت، این پیشرانه از خانواده موتورهای "اکوبوست" متعلق به شرکت خودروسازی فورد خواهد بود که بر روی این اتومبیل کوپه اسپرت یا اسپیدستر مورد استفاده قرار می‌گیرد. با تایید شرکت سازنده، این اتومبیل به تعداد محدود 600 دستگاه در طول 5 سال تولید خواهد شد که به قیمت پایه 155 هزار یورو، یا به قیمت پایه 182 هزار و 300 دلار در مدل‌های "اسپیدستر" به مشتریان عرضه می شود، اما نسخه‌های کوپه این اتومبیل دارای قیمت بالاتری خواهد بود که برای نصب شیشه جلو با قاب‌های فیبرکربنی حدود 19 هزار و 500 دلار، برای سقف اتومبیل حدود 9050 دلار و همچنین برای درب‌های منحصربه فرد اتومبیل که به صورت بال‌های پرنده باز می‌شود، حدود 8600 دلار مازاد بر هزینه پایه اتومبیل از مشتریان دریافت خواهد شد.

کد خبر 84826

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha