شگفتی «تسلا» معرفی شد

پرشین خودرو: همزمان با رونمایی تسلا از اولین کامیون تمام الکتریکی خود، ایلان ماسک همه را غافلگیر کرد و از یک خودروی رودستر کاملا جدید تحت عنوان "تسلا رودستر" رونمایی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، صبح روز جمعه به وقت ایران، کمپانی خودروسازی تسلا در یک کنفرانس اختصاصی از کامیون تمام الکتریکی خود رونمایی کرد که در چند ماه گذشته زمینه سازی متعددی برای معرفی آن انجام داده بود، اما همزمان با رونمایی تسلا از اولین کامیون تمام الکتریکی خود، ایلان ماسک همه را غافلگیر کرد و از یک خودروی رودستر کاملا جدید تحت عنوان "تسلا رودستر" رونمایی کرد تا باعث حیرت تمامی حضار در کنفرانس شود، بویژه مشخصات اولیه که نشان می‌دهد یک اتومبیل شگفت انگیز در راه است.
در زمان رونمایی رسمی از این محصول تمام الکتریکی رودستر، ایلان ماسک اشاراتی سریع و خلاصه به ویژگی‌های اتومبیل داشت که شامل موارد زیر می‌شوند:
- حداکثر گشتاور 10000 نیوتن متر، بله! این رقم کاملا واقعی است و ما توانسته‌ایم "ده هزار" نیوتن متر گشتاور داشته باشیم.
- شتاب صفر تا 96 کیلومتر بر ساعت تنها 1.9 ثانیه که می‌تواند سریع‌ترین ماشین در جهان باشد.
- شتاب صفر تا 160 کیلومتر بر ساعت 4.2 ثانیه.
- صرف تنها 8.8 ثانیه برای طی کردن مسافت یک چهارم مایلی که می‌تواند خودروهای مدعی را کنار بزند.
- حداکثر سرعت 402 کیلومتر بر ساعت
- محدود حرکتی کمتر از 1000 کیلومتر در صورت رانندگی در بزرگراه

باتوجه به مشخصاتی که ایلان ماسک مدعی آنان شده است، شما می‌‌توانند تنها با یکبار شارژ کامل باتری‌ها، از لس آنجلس تا سانفرانسیسکو با سرعت مطلوب رانندگی کنید، هرچند ناگفته نماند که این اعداد مربوط به نمونه‌های اولیه از خودروی "تسلا رودستر" می‌شود که به نظر می‌رسد در آزمایشات تئوری خود موفق به ثبت چنین اعداد و ارقامی شده است.
با تایید شرکت سازنده، از 3 موتور الکتریکی قدرتمند بر روی این خودروی رودستر استفاده می‌شود که 2 عدد از آنان بر روی چرخ‌های عقب استفاده شده و آخرین موتور هم بر روی محور جلو نصب می‌شود تا وظیفه تحرک چرخ‌های جلو را برعهده بگیرد. ولی مهم‌تر از این‌ها، مجموعه باتری‌های باورنکردنی 250 کیلووات ساعت است که بر روی این اتومبیل مورد استفاده قرار گرفته است تا آن را تبدیل به یک خودروی "هایپرکار رودستر" کند.
در پایان برای داشتن یکی از مدل‌های این خودرو، ایلان ماسک به قیمت پایه 200 هزار دلاری اشاره کرده است، اما می‌توانید سفارش خود را با پرداخت 50 هزار دلاری ثبت کنید.

کد خبر 84827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha