کد خبر 84858
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۶
تشخیص چهره؛حفره امنیتی آیفون

پرشین خودرو: مهاجمان برای نفوذ به سیستم تشخیص چهره آیفون با الگو گیری از ماسک‌های استفاده‌شده در فیلم‌های هالیوودی موفق به نفوذ به این تجهیزات هوشمند شدند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از برترین ها، شرکت اپل پس از ارائه آیفون X به بازار جهانی مدعی شد که محصولات این شرکت با استفاده از فناوری تشخیص چهره از امنیت بالایی برخوردار هستند.

 تشخیص چهره؛ حفره امنیتی آیفون


پس از ارائه آیفون X به بازار جهانی شرکت اپل این‌گونه اعلام کرد که سیستم تشخیص چهره محصولات این شرکت در برابر ماسک چهره ایستاده و مهاجمان راهی برای نفوذ به این تجهیزات از این طریق را ندارند. این در حالی است که مهاجمان برای نفوذ به این سیستم‌ها با الگو گیری از ماسک‌های استفاده‌شده در فیلم‌های هالیوودی موفق به نفوذ به این تجهیزات هوشمند شدند.

پیش‌ازاین رخداد معاون ارشد بازاریابی اپل درباره سیستم Face ID اپل این‌گونه گفت: تیم مهندسی و تشخیص چهره اپل با استفاده از تجربه گریم‌های هالیوودی و استفاده از ماسک‌های مختلف به بررسی امنیت این سامانه پرداخته بااین‌حال محققان امنیتی فناوری اطلاعات Bkav ادعا کردند که سیستم Face ID را با یک قاب سه‌بعدی که متشکل از یک بینی سیلیکونی و تصاویر 2D همراه با پردازش‌های خاص روی گونه‌ها و اطراف صورت موفق به دور زدن امنیت این سامانه شده‌اند.

علاوه بر این، این شرکت ادعا می‌کند که از طریق استفاده از هرگونه نرم‌افزار خاص و یا هک برای فریب شناسه چهره تقلب نکرده است. این نشان می‌دهد که تشخیص چهره همچنان آسیب‌پذیر است و در حال حاضر هنوز به بلوغ کامل نرسیده است. Bkav همان شرکت امنیتی است که در اجلاس امنیتی Black Hat فعالیت خود را در رابطه با تأیید هویت در لپ تاب‌های Asus، توشیبا و Lenovo می‌تواند از بین ببرد.

این در حالی است که این شرکت جزییات فنی این هک را تابه‌حال منتشر نکرده است اما از نحوه هک این سامانه تصاویری را منتشر کرده است. این در حالی است که این اولین بار نیست که محققان موفق به حذف امنیت اپل شدند. درگذشته مهاجمان بسیاری موفق به راه‌اندازی روش‌های هک این سامانه‌ها کرده و قادر به سرقت اطلاعات این ابزار کرده‌اند.

شرکت اپل در ادامه از کاربران خودخواسته در صورت استفاده از آیفون X راه‌کارهای امنیتی مقابله با این تهدیدات را به ما گوشزد کنید.

کد خبر 84858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha