کد خبر 84863
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۱۶:۰۴

پرشین خودرو: منابع سوری از آزادسازی کامل شهر مرزی "بوکمال"؛ تنها منطقه شهری باقی مانده در دست داعش خبر دادند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایسنا، منابع سوری از آزادسازی کامل شهر مرزی "بوکمال"؛ تنها منطقه شهری باقی مانده در دست داعش خبر دادند.

 
دیده‌بان حقوق بشر سوریه که نزدیک به مخالفان سوری است با تایید این خبر اعلام کرد، شهر بوکمال در مرز سوریه و عراق امروز(شنبه) به طور کامل به کنترل نیروهای ارتش سوریه در آمد و تروریست‌های داعش به سمت مناطق بیابانی گریختند.
 
«بوکمال» از وجود داعش پاک شد 


شهر بوکمال آخرین منطقه شهری مهم در سوریه بود که همچنان در اشغال داعش بود. ارتش سوریه هفته گذشته اعلام کرد که توانسته کنترل این شهر را به دست بگیرد اما ظاهرا به دلیل ضد حمله‌ای گسترده از سوی داعش مجبور شده بود تا فاصله چند کیلومتری اطراف شهر عقب‌نشینی کند.

نیروهای ارتش سوریه که روز جمعه بر چند محله از شهر بوکمال سیطره یافته بودند، امروز این شهر را به طور کامل آزاد کردند تا به این ترتیب به سیطره چهار ساله داعش بر مناطق شهری در سوریه پایان دهند.

داعش اکنون تنها برخی مناطق بیابانی به ویژه در مرکز و شرق سوریه در مجاورت با مرزهای عراق را در کنترل دارد که به نظر می‌رسد پاکسازی این مناطق نیز چندان به طول نینجامد.

گرچه بخش زیادی از مرزهای مشترک عراق و سوریه در شمال این کشور در کنترل کردهای سوری تحت حمایت واشنگتن است و آمریکا خود نیز با ایجاد پایگاهی در منطقه التنف بخش‌های جنوبی این مرز را تحت سلطه دارد، اما بوکمال به عنوان شاهراه اصلی بغداد-قائم– دمشق نقش بسیار مهمی در نقل و انتقالات نیرو و کالا بین عراق و سوریه ایفا می‌کند. با کنترل ارتش سوریه بر شهر بوکمال عملا مرزهای مشترک عراق و سوریه تحت کنترل و یا نفوذ موثر نیروهای دولتی سوریه در می‌آید.
 

موقعیت شهر بوکمال در مرز عراق و سوریه؛ توسی، مناطق تحت کنترل داعش؛ زرد، کردها و منطقه سبز رنگ در مرز عراق و سوریه نیروهای آمریکایی در التنف هستند.
 

اهمیت استراتژیک شهر بوکمال باعث شده بود که در یک ماه اخیر رقابت شدیدی میان ارتش سوریه و همپیمانانش از یک سو و نیروهای کرد تحت حمایت آمریکا از سوی دیگر بر سر کنترل بر آن دربگیرد که در نهایت با سیطره ارتش سوریه بر این شهر عملا می‌توان آمریکا را بازنده این رقابت به حساب آورد.

کد خبر 84863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha