کد خبر 84865
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۰
ناپدید شدن زیردریایی آرژانتین

پرشین خودرو: شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: نیروی دریایی آرژانتین در پی قطع ارتباط با یک فروند زیردریایی متعلق به این کشور، سرگرم جستجوی آن است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی ان ان گزارش داد: نیروی دریایی آرژانتین در پی قطع ارتباط با یک فروند زیردریایی متعلق به این کشور، سرگرم جستجوی آن است.

 
تارنمای خبری سی ان ان در ادامه نوشت: قطع ارتباط با این زیردریایی روز جمعه و نزدیک سواحل این کشور رخ داد.
 
بنابراین گزارش، زیردریایی 'آرا سن خوان' (ARA San Juan) آخرین بار چهارشنبه گذشته در خلیج 'سن خورخه' (San Jorge Gulf) و در فاصله 432کیلومتری از سواحل شرقی آرژانتین رویت شده و دارای 44خدمه بود.
 
'انریکو بالبی' (Enrique Balbi) سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین دراین باره به خبرنگاران گفته است: هم اکنون نیروی دریایی آرژانتین از هوا و دریا منطقه ای که آخرین بار این زیردریایی رصد شده بود را در آب های اقیانوس اطلس آغاز کرده است.
 

به گفته سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین به تمامی ایستگاه های ارتباطی زمینی دستور داده شده تا تمامی فرکانس های ممکن و مرتبط به این زیردریایی را به دقت ردیابی و دنبال کنند.

این مقام نیروی دریایی آرژانتین همچنین افزود: این زیردریایی از مجمع الجزایر ' تیرا دل فوئگو ' (Tierra del Fuego) جنوبی ترین نقطه آرژانتین، عازم پایگاه خود در 'ماردل پلاتا' واقع در شمالشرق این کشور بوده است.
 
سخنگوی نیروی دریایی آرژانتین گفت: خدمه این زیردریایی می دانند چنانچه برای پیمودن چنین مسافت طولانی فاقد ارتباط باشند، باید به سطح آب بازگردند.
 
سی ان ان گزارش داد: 'ناسا' اعلام کرده است در این جستجو با به کار گرفتن یک فروند هواپیمای نوع 'اوریون P-3' به نیروی دریایی آرژانتین کمک می کند.
 

بنابراین گزارش زیردریایی آرا سان خوان یک زیردریایی با نیروی محرکه برق – دیزل ساخت شرکت آلمانی 'تیسن نوردسیورکه – اِمدن' (Thyssen Nordseewerke, Emden) است که در سال 1985میلادی ساخت آن تکمیل شد. این زیردریایی پس از تعمیرات در سال 2014 میلادی تحویل نیروی دریایی آرژانتین شد.

کد خبر 84865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha