کد خبر 84873
۲۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰

پرشین خودرو: سالواتوره "توتو" رینا، مشهور به " وحشی" ، مخوف‌ترین پدرخوانده‌های مافیا در اثر ابتلا به سرطان در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از جام جم، سالواتوره "توتو" رینا جمعه 17 نوامبر ( 26 آبان) یک روز پس از سالگرد ۸۷ سالگی‌اش، در زندانی مخصوص در شهر پارما در شمال ایتالیا درگذشت.او دوران محکومیت حبس ابد خود را در زندان می‌گذراند، اما گفته می شود که از داخل زندان بیشتر از دوران آزادی‌اش دستور قتل صادر کرده بود.

گزارش‌ها حاکی است که او دستور قتل بیش از ۱۵۰ نفر را صادر کرد.

دون کورلئونه واقعی

سالواتوره رینا در سال ۱۹۳۰ در خانواده‌ای بسیار فقیر و کشاورز در دهکده کورلئونه به دنیا آمد. کورلئونه محل تولد دون کورلئونه، شخصیت اصلی داستان فیلم سه‌گانه پدرخوانده ساخته فرانسیس فورد کوپولا است.

 

پدرش زمانی که او ۱۳ ساله بود کشته شد و در ۱۹ سالگی به مافیای محل پیوست. او برای اثبات خود و ورود به مافیا یک نفر را به قتل رساند و به ۶ سال حبس در زندان محکوم شد.

پس از آزادی به لوچیانو لجیو، یکی از تبهکاران آن زمان کمک کرد تا رئیس خانواده کورلئونه را بکشد.

او سپس سرپرستی گروهی را برای به قتل رساندن یکی دیگر از روسای مافیا بر عهده گرفت. به این ترتیب توانست وسعت قدرت و عملیات خانواده کورلئونه را تا پالرمو، پایتخت سیسیل گسترش دهد.

از زمانی که لجیو در ۱۹۷۴ بازداشت شد، رینا پدرخوانده خانواده کورلئونه شد.

او توانست بعد از آن رهبری باند تبهکار کوزا نوسترا را نیز به دست گیرد و در طول دهه ۷۰ میلادی با رونق قاچاق هروئین به آمریکا به ثروت هنگفتی دست یافت.

فرانچسکو بونگارا از آنسا، خبرگزاری رسمی ایتالیا، می‌گوید: "او احتمالا وحشتناک‌ترین و بی رحم‌ترین رئیس مافیا در تاریخ است."

در سال ۱۹۸۱ رینا عملیات حذف رقبایش را آغاز کرد، دوره‌ای که دو سال طول کشید. در این دوره که به "کشتار" معروف شد، جنایتکاران زیادی کشته شدند و یا از ترس جان خود و خانواده‌شان پنهان شدند.

 

سرانجام بسیاری از آنها مهر سکوت را شکستند و علیه رینا شهادت دادند که موجب بازداشت و محکومیت رینا شد.

اما رینا که حاضر نبود به این سادگی‌ها تسلیم شود، تا قبل از بازداشت دو قاضی اصلی پرونده، جیووانی فالکونه و پائولو بورسلینو را با بمب‌گذاری به قتل رساند.

 

دادگاه ایتالیا در ماه ژوئیه با تقاضای توتو رینا برای آزادی به خاطر بیماری مخالفت کرده بود. در آغاز سال جاری میلادی (۲۰۱۷) نواری شنیداری از او منتشر شد که در آن توتو رینا اعلام می‌کند از اقداماتی که کرده پشیمان نیست.

او در این نوار گفته بود: «آنها هیچوقت نمی‌توانند مرا بشکنند، حتی اگر ۳۰۰۰ سال مرا در حبس نگهدارند.»

کد خبر 84873

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha