سهم 37 درصدی واژگونی خودرو در تلفات جاده ای خراسان رضوی

پرشین خودرو: جانشین پلیس راه استان خراسان رضوی گفت: واژگونی خودرو 37 درصد از حوادث و تلفات جاده ای امسال در این استان را به خود اختصاص داده است.

به گزارش پرشین خودرو، سرهنگ محمد علی احسان بخش  افزود: بیشترین واژگونی خودرو در جاده های خراسان رضوی طی این مدت، در مسیر سبزوار - شاهرود گزارش شده است.
وی اظهار کرد: مسیر سبزوار - شاهرود حادثه خیزترین جاده استان خراسان رضوی است که به علت کویری بودن مسیر، خستگی و خواب آلودگی راننده، تصادفات بسیار در آن رخ می دهد.
وی گفت: براساس بررسی ها 33 درصد حوادث جاده ای این استان طی سال جاری به دلیل عدم توجه راننده به جلو و 17 درصد آن نیز به دلیل تخطی از سرعت مطمئنه روی داده است.
سرهنگ احسانبخش افزود: حدود 10 درصد از تصادفات در جاده های خراسان رضوی نیز بر اثر خستگی و خواب آلودگی راننده و سرعت خودرو در ورودی شهرها بوده است.
وی اظهار کرد: حدود 12 درصد از حوادث جاده ای بین ساعت 12 تا 14 رخ داده که خستگی، خواب آلودگی و گرمای هوا بر اینگونه تصادفات تاثیر دارد و همچنین 15 درصد حوادث نیز بین ساعت 18 تا 20 اتفاق افتاده است.
وی گفت: با وجود افزایش حدود 10 درصدی تصادفات جاده ای طی سالهای اخیر در استان خراسان رضوی، میزان تلفات و جان باختگان این سوانح سیر نزولی داشته و این استان از این نظر موفق عمل کرده است.
سرهنگ احسانبخش افزود: شمار قربانیان حوادث جاده ای خراسان رضوی در نیمه اول امسال 419 نفر گزارش شده که این تعداد در مدت مشابه پارسال 424 نفر بوده است.
وی با اشاره به کاهش چشمگیر تعداد قربانیان حوادث جاده ای این استان طی سالهای 94 و 95 و حفظ این روند در نیمه اول امسال اظهار کرد: تعداد کشته شدگان سوانح جاده ای خراسان رضوی در 2 سال پیش، 879 نفر بود که این تعداد با کاهش حدود 20 درصدی در سال گذشته به 719 نفر رسید.
خراسان رضوی حدود 20 هزار و 483 کیلومتر جاده دارد که 6 هزار و 331 کیلومتر آن شهری و 14 هزار و 152 کیلومتر آن روستایی است.

کد خبر 84951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha