چرا «رنو» تمایلی به حضور در بازار آمریکا ندارد؟

پرشین خودرو: در آخرین مصاحبه، آقای کارلوس گوسن مدیر اجرایی اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی، به صراحت از عدم تمایل رنو برای حضور در آمریکا، سخن گفته بود.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، برای شرکت‌های بزرگ خودروسازی، بازار ایالات متحده آمریکا در اولویت قرار دارد و بسیاری از آنان در تلاش هستند تا فعالیت خود را در این کشور دنبال کنند، همچون شرکت خودروسازی سانگ یانگ موتورز کره جنوبی که با یک برنامه ریزی چند ساله، در تلاش است تا خود را به بازار اتومبیل ایالات متحده آمریکا برساند و یا اخیرا شرکت خودروسازی پژو گفته است که پس از فراهم سازی شرایط لازم، بار دیگر حضور خود را در ایالات متحده آمریکا آغاز خواهد کرد، اما در این میان شرکت خودروسازی رنو یک دیدگاه متفاوت داشته و اعلام کرده است که علاقه‌ای برای حضور خود در ایالات متحده آمریکا ندارد، چرا؟! دلیل آن را از زبان "کارلوس گوسن" در پرشین خودرو بشنوید.
در آخرین مصاحبه صورت گرفته با آقای "کارلوس گوسن" به عنوان مدیر اجرایی اتحاد رنو، نیسان و میتسوبیشی، گفته می‌شود که او هیچ علاقه‌ای به حضور خود در ایالات متحده آمریکا ندارد، زیرا اولویت اصلی این شرکت بر روی بازارهای نوظهور جهان خواهد بود که اصلی‌ترین آنان شامل بازار بزرگ "چین"، "روسیه" و "برزیل" می‌شود. پس دلیلی وجود ندارد که طی یک برنامه میان مدت، شرکت خودروسازی رنو وارد ایالات متحده آمریکا شده و با جمعیت زیادی از رقبای ریز و درشت خود مبارزه کند.
در حال حاضر، کمپانی خودروسازی رنو در بازار بزرگ چین موفق به فروش تقریبا 70 هزار اتومبیل از ابتدای سال جاری تاکنون شده است که انتظار می‌رود تا پایان سال جاری در فروش کلی شرکت تاثیرگذار بوده و آمار فروش را به عدد 550 هزار دستگاه برساند. اما همچنان کشور روسیه جای کار دارد تا شرکت خودروسازی رنو جایگاه حقیقی خود را پیدا کرده و بخش قابل توجهی از این کشور را به دست بگیرد.
به گزارش پرشین خودرو، علاوه بر این‌ها، کمپانی خودروسازی رنو در یک اتحاد بزرگ با شرکت‌های "نیسان" و "میتسوبیشی" قرار دارد که هر دوی آنان در ایالات متحده آمریکا فعالیت بسیار خوبی دارند، بویژه کمپانی خودروسازی نیسان که برخی از محصولات آن در بین پرفروش‌ترین اتومبیل‌های بازار آمریکا قرار می‌گیرد. حال شرکت خودروسازی رنو می‌تواند با تقویت حضور خود در بازارهای چین، روسیه و برزیل، این اتحاد را قوی‌تر کرده و آمار فروش کلی شرکت‌های عضو اتحاد را تا سال 2022 میلادی حدود 40 درصد افزایش دهد.

 

خودروهای رنو در بازار ایران با نمایندگی شرکت نگین خودرو به فروش می رسد.

کد خبر 85201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha