یکی از راهکارهای کاهش سوانح جاده‌ای توسعه حمل و نقل ریلی است

پرشین خودرو: وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه یکی از عوامل افزایش تصادفات جاده‌ای حمل و نقل حومه‌ای از طریق جاده‌ است، گفت: یکی از راهکارهای کاهش سوانح جاده‌ای توسعه حمل و نقل ریلی است که تحقق این سیاست نیاز به سرمایه‌گذاری 28 میلیارد دلاری دارد.

به گزارش  پرشین خودرو،  عباس آخوندی در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری همایش مجمع جهانی ایمنی راه‌ها (پیارک) گفت: پنج محور اساسی برای افزایش ایمنی راه‌ها از جمله مدیریت جاده، افزایش ایمنی خودرو، یکپارچه‌سازی امداد و نجات، اعمال قانون‌های بهتر برای تغییر رفتار رانندگان در مجمع جهانی مدیریت راه‌ها مطرح شده است. بحث ما در این کنفرانس این است که سایر کشورها چگونه این پنج محور را برای کاهش سوانح جاده‌ای پیاده‌سازی کرده‌اند.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه طول جاده‌های کشور 250 هزار کیلومتر است، گفت: تعداد خودروها در کشورمان به 20 میلیون دستگاه رسیده است و سالانه 1.2 میلیون خودرو به ناوگان اضافه می‌شود بنابراین مدیریت جاده‌ها در این شرایط بسیار پیچیده است.

آخوندی با اشاره به اقدامات انجام شده برای افزایش ایمنی راه‌ها در کشور اظهار داشت: مدیریت جاده‌ای در کشورمان باید هوشمند شود که این هوشمندسازی را از طریق دوربین‌ها و سامانه‌های جدید انجام می‌دهیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه افزایش ایمنی راه‌ها نیاز به سرمایه‌گذاری‌های میلیاردی دارد، ادامه داد: یکی از اقدامات ما برای افزایش ایمنی راه‌ها، یکپارچه کردن امداد و نجات پس از وقوع سوانح جاده‌ای است. دستگاه‌های متعددی از جمله راهداری، اورژانس و... در بحث امداد و نجات، تصادفات جاده‌ای حضور دارند که باید این پروسه امداد و نجات یکپارچه شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه 550 هزار خودرو وارد تهران و از آن خارج می‌شوند، ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اقدامات ما برای کاهش سوانح جاده‌ای این است که این رقم تردد 550 هزار دستگاه خودرو را کاهش دهیم.

وی افزود: هر درصدی که از این رقم کاهش پیدا کند باعث افزایش ایمنی در جاده‌های کشور می‌شود.

آخوندی با بیان اینکه یکی از راهکارهای کاهش حمل و نقل حومه‌ای جاده‌ای به تهران، توسعه حمل و نقل ریلی است، ادامه داد: حمل و نقل ریلی نه‌تنها باعث صرفه‌جویی در سوخت بلکه ایمنی را هم افزایش می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه توسعه حمل و نقل ریلی یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری است، ادامه داد: برای توسعه حمل و نقل ریلی نیاز به سرمایه‌گذاری 28 میلیارد دلاری داریم که تامین این اعتبارات از منابع داخلی و دولتی سخت و دشوار است.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه باید توسعه حمل و نقل ریلی سهم ویژه‌ای در صندوق توسعه ملی داشته باشد، گفت: باید برای توسعه حمل و نقل ریلی بتوانیم از منابع صندوق توسعه ملی استفاده کنیم.

وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به اهمیت نوسازی ناوگان فرسوده جاده‌ای گفت: نوسازی ناوگان فرسوده ارتباط مستقیم با نرخ سوخت دارد. اگر نرخ سوخت افزایش پیدا نکند مالکان خودروهای فرسوده انگیزه‌ای برای نوسازی خودروهای پرمصرف ندارند.

وی همچنین درباره قراردادهای خرید هواپیما اظهار داشت: هیچ اتفاق جدیدی در قرارداد خرید هواپیماهای جدید نیفتاده است.

کد خبر 85247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha