تولید بزرگترین باتری برقی دنیا توسط شرکت تسلا

پرشین خودرو: الون ماسک مدیرعامل شرکت تسلا که وعده داده بود در عرض 100 روز بزرگترین باتری دنیا را تولید کند به این وعده خود در استرالیا عمل کرد.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از وی تری، وی تا بدان حد از توانایی خود مطمئن بود که بر سر این کار با دوستان خود شرط بندی کرده و قول داده بود اگر نتواند به موقع کار تولید این باتری را تمام کند، کل هزینه ساخت آن یعنی حدود 50 میلیون دلار را از جیب بپردازد.

ماسک با همکاری مقامات محلی در جنوب استرالیا موفق به تولید یک باتری بسیار بزرگ شده که توانایی آن در حدی است که می تواند جلوی قطع برق در این منطقه را در صورت هرگونه اختلال در شبکه برق بگیرد و انرژی مورد نیاز مردم را تامین کند.

در حال حاضر این باتری غول پیکر لیتیومی مراحل آزمایشی را پشت سر می گذارد تا در نهایت مورد استفاده عمومی قرار بگیرد. آزمایش های یادشده تنها چند روز به طول می انجامد.

با توجه به موفقیت الون ماسک هزینه تولید باتری یادشده توسط دولت استرالیا تامین می شود. این کشور بودجه ای برابر با 550 میلیون دلار استرالیا را برای تامین منابع جایگزین انرژی در صورت وقوع قطعی ناگهانی برق در نظر گرفته است.

جنوب کشور استرالیا بارها به علت وزش بادهای شدید و توفان با قطع برق مواجه شده و لذا بخش عمده ای از شبکه برق این منطقه به صورت زیرزمینی طراحی شده است.

کد خبر 85329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha