چگونه خودروی خود را برای زمستان آماده کنیم ؟

پرشین خودرو:پیش از فرا رسیدن فصل زمستان باید قسمت‌هایd از خودرو را که در فصل زمستان اهمیت زیادی دارند، حتما بررسی کنیم تا در فصل سرما با مشکل جدی مواجه نشویم.

به گزارش پرشین خودرو، خراب شدن خودرو در فصل سرما می‌تواند برای هر راننده‌ای یک فاجعه باشد. اما می‌توان با صرف مقدار کمی هزینه و وقت پیش از فصل سرما، ایرادهای احتمالی خودرو را رفع کرده و دیگر نگران خرابی خودرو خود در دمای زیر صفر نباشیم.

مواردی که باید بررسی شوند:

*چراغ‌ها، برف پاک کن و بخاری: بخاری خودرو در هوای سرد زمستان می‌تواند فضای آرامش بخشی را برای شما فراهم کند. برف پاک کن‌ها و چراغ‌ها نیر نقش بسیار مهمی در دید راننده به هنگام باران و برف دارند. تمامی این موارد باید به دقت بررسی و در صورت داشتن مشکل، بر طرف شوند.

*تایرها و ترمزها: این دو نقش مستقیمی در تامین امنیت سرنشینان، سایر خودروها و عابرین پیاده دارند. صاف بودن تایرها و ایراد در سیستم ترمزگیری می‌تواند حوادث ناگواری را در پی داشته باشد.

*بنزین، روغن و فیلترهای خودرو: پیشنهاد می‌شود که حجم بنزین موجود در باک، در فصول سرد از نصف کمتر نشود. همچنین روغن خودرو در صورت کثیف بودن باید تعویض شود به دلیل این که در هوای سرد می‌‌تواند دردسر ساز شود.

*باتری، سیستم خنک کننده و اگزوز: سرمای هوا باعث کاهش راندمان باتری می‌شود، در نتیجه باید از سالم بودن و داشتن شارژ کافی مطمئن شویم. همچنین مایع ضد یخ درون سیستم خنک کننده و همچنین سیستم اگزوز نیز باید بررسی شوند. اگزوز باید به دقت بررسی شوند تا در صورت هر گونه نشتی مونوکسید کربن، سریعا ایراد برطرف شود.

کد خبر 85370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha