پرشین خودرو:سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات گفت: واردات هدفمند می‌تواند موجب تقویت توان داخلی و اجرای اقتصاد مقاومتی شود.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از  باشگاه،  محمدمهدی مفتح سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات با تأکید بر اینکه واردات و صادرات در کشور باید براساس یک نظام درست انجام شود، گفت: هدف اصلی، تقویت توان داخلی است و صادرات و واردات باید در راستای تقویت تولید و اجرای اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با تأکید بر اینکه نباید به بهانه تقویت تولید داخلی کیفیت و به روز شدن را فدا کنیم، افزود: به طور مثال اگر یک کشتی‌گیر حریف تمرینی نداشته باشد، که با او دست و پنجه نرم کند، هرگز به توانمندی نمی‌رسد.

نماینده مردم تویسرکان تولید خودرو را در همین مسیر توصیف و بیان کرد: باید خودروهای باکیفیت وارد کشور شوند تا خودروساز داخلی در یک رقابت سازنده خود را به سطح بالا برساند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به واردات بی‌رویه و غیرمنطقی خودرو هم اظهار کرد: ما با زدن واکسن به فرزندانمان میکروب ضعیفی را وارد بدنشان می‌کنیم تا بتوانند با بیماری مبارزه کنند، اما واردات غیرقانونی اینگونه نیست و موجب تقویت نمی‌شود.

وی ادامه داد: خودروهایی که از مبادی و به روش‌هایی غیرقانونی وارد کشور می‌شوند، در حقیقت به اقتصاد ضربه وارد می‌کنند. اگرچه نظام اقتصادی و خریداران بیشتر آسیب می‌بینند.

مفتح با تأکید بر اینکه باید خودرو به صورت منطقی و با داشتن خدمات پس از فروش وارد کشور شود، تصریح کرد: واردات هدفمند مانند همان واکسن در بدنه اقتصاد کشور است و با واردات کنترل شده می‌توان به نوعی عمل کرد که خریدار و تولیدکننده متضرر نشوند.

نماینده مردم تویسرکان ضمن انتقاد از واردات رها شده، گفت: چه معنایی دارد که عده‌ای خودرو را وارد کرده و با بهره بردن از سودهای کلان، اقتصاد کشور را به چالش بکشد؟

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه از مسئولان خواست با واردات خودروهای غیرمجاز برخورد اصولی انجام دهند، تأکید کرد: چه معنایی دارد که خودرو بعد از ورود از مبادی قانونی و با مجوز وزارت صنعت دارای اشکال قانونی باشد؟

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه کسی در واردات خودروهای بدون خدمات پس از فروش مقصر است، بیان داشت: بنده ترجیح می‌دهم دستگاهی را متهم نکنم، اما بی‌شک دولت مقصر است.

مفتح با اشاره به اینکه دولت باید پاسخگوی این حجم از واردات خودرو در کشور باشد، اظهار کرد: گاهی برخی سفارشات از جایی موجب شکل‌گیری فساد می‌شود، مگر می‌شود خودرویی بدون خدمات پس از فروش و داشتن نمایندگی در ایران وارد شود؟

نماینده مردم تویسرکان ادامه داد: زمانی که خودرو خدمات پس از فروش ندارد، مردم باید با آگاهی سراغ این خودروها بروند، اما متأسفانه مردم به سادگی گول خورده و خودروهای وارداتی غیرقانونی را می‌خرند.

سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه بیان داشت: خودرو یک کالای حجیم است که در شماره‌گذاری‌ها پلاک می‌شود، لذا چگونه امکان دارد مسیر ثبت سفارش در وزارت صنعت، گمرک و شماره‌گذاری با وجود غیرقانونی بودن طی شده باشد؟

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا خودروهایی که نمایندگی در ایران دارند بدون هماهنگی با آنها خودروهایی را وارد می‌کنند، گفت: این را باید از دستگاهی سوال کنیم که مجوز واردات را صادر کرده است.

مفتح با تأکید بر اینکه بهترین راهکار ورود مردم به عنوان مصرف کننده به موضوع خودروهای بدون مجوز نمایندگی است، خاطرنشان کرد: مردم می‌توانند با مراجعه به مجلس و ارائه مستندات تخلفات صورت گرفته نمایندگان را موظف به پیگیری و فراخواندن دستگاه مربوطه به کمیسیون کنند.

کد خبر 85371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha