قدرتمندترین 4 سیلندرهای جهان را بشناسید

پرشین خودرو: در این مقاله قدرتمندترین پیشرانه‌های چهار سیلندر دنیا را به شما معرفی خواهیم کرد.

به گزارش پرشین خودرو، در دنیای امروز همه نوع موتورهایی وجود دارد، از موتورهای بخار (تقریبا منسوخ شده)، موتورهای الکتریکی، موتورهای اتمی گرفته تا موتورهای گازی، موتورهای توربینی، موتورهای پیستونی و... که با دریافت نیروی اوله، در راستای تولید نیروی دیگر تلاش می‌کنند. مرسوم‌ترین موتورهای موجود در زندگی روزمره ما هم موتورهای پیستونی درون سوز هستند که عمدتا بر روی وسایل نقلیه بکار گرفته می‌شوند، حال در این مقاله قصد داریم در رابطه با قدرتمندترین پیشرانه‌های چهار سیلندر صحبت کنیم، پس در ادامه با پرشین خودرو همراه باشید تا شما را با قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر جهان آشنا کنیم.

10- فولکس واگن گلف R، آئودی S3، آئودی TT S

مطمئنا همه با خودروی فولکس واگن گلف R آشنایی دارند، محصولی که نسل‌های قبل آن بارها در مسابقات رالی جهانی حضور داشته‌ و چه بسا همین مدل هم خود را برای حضور آماده می‌کند، این خودرو برخلاف گلف GTI ، تنها خودروی فولکس واگن در این لیست است که قدرتی 292 اسب بخاری و گشتاوری 380 نیوتن متری دارد که برگرفته از یک پیشرانه‌ چهار سیلندر 2 لیتری از خانواده موتورهای TSI خواهد بود. علاوه بر این، پیشرانه مذکور بر روی دیگر محصولات گروه خودروسازی فولکس واگن هم مورد استفاده قرار گرفته است که نمونه آن می‌تواند خودروی آئودی TT S باشد.

 



9- پورشه 718 کیمن/ باکستر


کمپانی خودروسازی پورشه هنگام رونمایی رسمی از نسل جدید کیمن/ باکستر با کد جدید 718، توانست توجه بسیاری از رسانه‌های بزرگ خبری و همچنین کارشناسان بزرگ بین المللی را به خود جلب کند، زیرا این خودرو در زیر کاپوت خود از یک پیشرانه چهار سیلندر 2 لیتری توربوشارژر سود می‌برد که به صورت خوابیده ساخته شده و می‌تواند 300 اسب بخار قدرت در کنار 380 نیوتن متر گشتاور داشته باشد.

 



8- سوبارو WRX STI

درست همانند پورشه، شرکت خودروسازی سوبارو هم از پیشرانه‌های خوابیده بر روی برخی از محصولات خود استفاده می‌کند، همچون سوبارو WRX STI که در زیر کاپوت آن یک پیشرانه خوابیده 2.5 لیتری توربوشارژر قرار گرفته است که حداکثر خروجی قدرت آن به 305 اسب بخار و گشتاور خروجی آن هم به عدد 393 نیوتن متر خواهد رسید، هرچند ناگفته نماند که نسخه‌های استاندارد سوبارو WRX دارای 268 اسب بخار قدرت خواهد بود.

 



7- هوندا سیویک تایپ R

هوندا سیویک تایپ R، یقینا پرحاشیه‌ترین خودروی هاچ بک سال‌های گذشته است که با ثبت زمان 7 دقیقه و 50 ثانیه‌ در پیست 21 کیلومتری نوربرگرینگ، توانسته لقب سریع‌ترین خودروی هاچ بک و بخصوص چهار سیلندر را به نام خود ثبت کند و آن هم میسر نبود مگر به خاطر پیشرانه 306 اسب بخاری 2 لیتری توربوشارژر که می‌تواند حداکثر گشتاور 400 نیوتن متری تولید کند.

 



6- فورد موستانگ 2.3 EcoBoost

جالب است که برای نسل قبل فورد موستانگ، شرکت خودروسازی فورد تنها از یک پیشرانه‌ 8 سیلندر استفاده کرده بود، ولی حالا برای فرزند خلف خود و جانشین فورد موستانگ افسانه‌ای، یک پیشرانه‌ چهار سیلندر 2.3 لیتری نیز ارائه کرده است که از خانواده موتورهای دوست دار محیط زیست "اکوبوست" بوده و می‌تواند نیروی 310 اسب بخاری و گشتاور 320 نیوتن متر داشته باشد که باوجود انتقادهای بسیار شدید، توانسته یکی از قوی‌ترین پیشرانه‌های چهار سیلندر موجود در جهان لقب گیرد.

 



5- ولوو XC90 T6، ولوو S90، ولوو V90، ولوو V90 کراس کانتری

عجیب است که پنجمین خودروی لیست چهار سیلندرها را یک خودروی شاسی بلند معرفی کنیم، چه از لحاظ پیشرانه و چه از لحاظ سگمنتی، ولی شرکت خودروسازی ولوو بر روی شاسی بلند ولوو XC90 T6 و همچنین دیگر محصولات جدید خود از پیشرانه‌ 2 لیتری 316 اسب بخاری استفاده کرده است که حداکثر گشتاور خروجی آن هم به عدد 400 نیوتن متر خواهد رسید که باعث شده بر روی شاسی بلند ولوو XC90 یک شتاب صفر تا صد 6.5 ثانیه‌ داشته باشد.

 



4- پورشه 718 کیمن S/ باکستر S

در جایگاه چهارم لیست قدرتمندترین خودروهای موجود در بازار با پیشرانه چهار سیلندر، بار دیگر شاهد حضور پورشه 718 هستیم، ولی اینبار نسخه 718 باکستر S و کیمن S که در بخش فنی خود به یک پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندر توربوشارژر مجهز شده‌اند. گفتنی است که این پیشرانه در حداکثر کارایی خود توانایی تولید 350 اسب بخار قدرت و همچنین 419 نیوتن متر گشتاور را خواهد داشت که باعث شده حداقل شتاب صفر تا صد تقریبا 4 ثانیه بدست آید.

 



3- فورد فوکس RS

فورد فوکس RS ، پای ثابت مسابقات رالی و یکی از محبوب‌ترین خودروهای فورد است که به لطف استفاده از پیشرانه‌ 2.3 لیتری چهار سیلندر اکوبوست، توانسته قدرتی 350 اسب بخاری و گشتاور 470 نیوتن متری داشته باشد. گفتنی است که پیشرانه بکار رفته در این خودرو با فورد موستانگ یکی است، ولی به دلایل خاص و جذب بیشتر مشتریان و صد البته مصرف سوختی کمتر در فورد موستانگ، قدرتی بیشتر از پیشرانه فورد فوکس RS استخراج شده که می‌تواند شتابی 4.7 ثانیه‌ و حداکثر سرعتی266 کیلومتر بر ساعت داشته باشد.

 



2- ولوو S60/ V60 پولستار

محصول ویژه ولوو اگر 15 اسب بخار نیروی بیشتری تولید می‌کرد، می‌توانست به عنوان قدرتمندترین خودرو چهارسیلندر جهان شناخته شود، اما شرکت خودروسازی ولوو حتی با استفاده از توربوشارژر، از حجم 2 لیتری پیشرانه این اتومبیل موفق به دریافت 362 اسب بخار قدرت و همچنین 470 نیوتن متر گشتاور شده است که باز هم یک نیروی فوق العاده به حساب آمده و باعث شده است تا این خودرو در جایگاه دوم لیست قدرتمندترین خودروهای چهار سیلندر جهان قرار گیرد.

 



1- مرسدس بنز AMG 45

بدون شک و تردید، عنوان قهرمانی برترین خودروی چهار سیلندر دنیا می‌رسد به کوچک ترین عضو خانواده مرسدس بنز یعنی AMG 45، چون در سینه یک پیشرانه‌ چهار سیلندر توسعه یافته توسط AMG دارد که حداکثر قدرت تولیدی آن به 376 اسب بخار و گشتاور تولیدی آن هم به 475 نیوتن متر می‌رسد که از این قدرت برای رسیدن به شتاب 4.2 ثانیه‌ و حداکثر سرعت 250 کیلومتر بر ساعت با محدود کننده الکترونیکی استفاده می‌شود.

 

کد خبر 85402

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha