کد خبر 85424
۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲
رونمایی از خودروی که سریعتر از تسلا است

پرشین خودرو: شرکت تایوانی از طرح خودرویی رونمایی کرده که سرعت خودرا در ۱.۸ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند و ازتسلا سریع تر است.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از درایو، یک شرکت تایوانی از طرح خودروی الکتریکی Miss R رونمایی کرده که ادعا می کند از جدیدترین اتومبیل تسلا هم سریع تر است.

این خودروی تایوانی با قدر هزار کیلووات(۱۳۴۱ اسب بخار) مناسب سفرهای جاده ای است و می تواند در ۱.۸ ثانیه سرعت خود را از صفر به ۱۰۰ کیلومتر برساعت برساند که یک دهم ثانیه سریعتر از خودروی الکتریکی جدید تسلا(Roadster) است.

Xing Mobility ، تولید کننده این خودرو اعلام کرده از Miss R فقط ۲۰ دستگاه و به قیمت یک میلیون دلار ساخته خواهد شد.

به گفته این شرکت رمز عملکرد ایده آل این خودرو فناوری خنک کنندگی آن است. سیستم باتری XING شامل باتری های ماژولی لگو مانندی است که ۴۲ سلول لیتیوم یونی را در خود جا داده اند. همه آنها به طور مستقیم در یک مایع مخصوص قرار دارند.

مایع مذکور ۳M™ Novec™ ۷۲۰۰ Engineered Fluid نام دارد و مدت ها به عنوان پاک کننده، منتقل کننده گرما، خاموش کننده آتش و خنک کننده ابررایانه ها استفاده شده است. این شرکت این ماده را برای خنک کردن پک باتری های خودرو به کار می برد.

به هرحال پک باتریMiss R می تواند با ۹۸ ماژول (شامل ۴۱۱۶ سلول لیتیوم یونی)، یک مگاوات برق تولید کند. البته این میزان نیرو ۳۰تا ۵۰ درصد کمتر از انرژی تولیدی ابرخودروهای الکتریکی موجود است.

این شرکت به جای استفاده از فناوری های شارژ سریع از باتری بسیار سبک و کارآمد استفاده کرده که طی ۵ دقیقه تعویض می شود.

درهرحال نمونه خودروی مذکور در اواخر ۲۰۱۸ میلادی آزمایش می شود.

کد خبر 85424

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha