پرشین خودرو:امانوئله تِرِوی به‌عنوان برنده جایزه مارکوپولو ونیز در سال ۲۰۱۷ انتخاب شد.

به گزارش  پرشین خودرو،  به نقل از اکتوالیته، امانوئله تروی که با رمان پیشین خود فینالیست جایزه مهم استرگا شده بود برای «مردم جنگلی» که از سوی انتشارات اکت‌سود فرانسه منتشر شده، برنده جایزه مارکوپولو ونیز شد.

چهره‌هایی چون کریستین باخ رییس هیات داوران این جایزه و اومبرتو واتانی رییس دانشگاه بین‌المللی ونیز از اعضای هیات داوران، امانوئله تروی را به عنوان برنده این جایزه انتخاب کردند.

این کتاب توسط مارگریت پوزولی از ایتالیایی به فرانسوی ترجمه شده و ۶ سپتامبر از سوی انتشارات اکت‌سود فرانسه به بازار آمده است.

نویسنده و مترجم وی ۱۸ ژانویه ۲۰۱۸ جایزه خود را در سفارت ایتالیا در پاریس دریافت می‌کنند.

هیات داوری این کتاب را یادآور سبک پینوکیو نوشته کارلو کلودی خواند و از این نویسنده به عنوان نویسنده درخشان معاصر تقدیر کرد.

این کتاب داستان مافیا را به عنوان گروهی اسرارآمیز و پرقدرت با روایتی درخشان و افسانه‌ای بیان می‌کند.

امانوئله تروی سال ۱۹۶۴ در رم متولد شده و منتقد ادبی و نویسنده مقاله‌های نقد و رمان‌هایی چون «چیزی مکتوب» است که سال ۲۰۱۲ نامزد جایزه معتبر ایتالیا یعنی استرگا بود و همان سال جایزه کتاب اروپایی و جایزه بوکاچیو را دریافت کرد.

«معبر» نوشته پیترو گروسی، «وحشی» نوشته نیکولا لاجیو و «جایی که داستان تمام می‌شود» نوشته آلساندرو پیپرنو دیگر نامزدهای نهایی این رقابت بودند.

جایزه مارکوپولو ونیز به همت کریستین مسه سفیر فرانسه در ایتالیا و جیاندومنیکو ماگلاینو سفیر ایتالیا در فرانسه تاسیس شده و به رمانی ایتالیایی که به فرانسوی ترجمه شده باشد تعلق می‌گیرد. این جایزه برای تقویت پیوندهای ادبی ایتالیا و فرانسه ایجاد شده است.

کد خبر 85436

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha