نگاهی به عملکرد ۱۰۰ روزه دولت در حوزه حمل‌ونقل

پرشین خودرو: پس از ارائه گزارش عملکرد ۱۰۰ روزه دولت دوازدهم از سوی رییس جمهوری به مردم وزارت راه و شهرسازی نیز عملکرد خود در حوزه‌های مختلف را تشریح کرده که نشان دهنده توسعه قابل توجه زیرساخت‌های حمل و نقل در این دوره است.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ایسنا، در گزارشی که این وزارتخانه از اقدامات خود ارائه کرده تکمیل خطوط ریلی ارتباط دهنده سه مرکز استان کرمانشاه، رشت و ارومیه و همچنین اتصال شبکه ریلی به شهرستان خواف یکی از اصلی‌ترین اقداماتی است که در طول این مدت از سوی این وزارتخانه انجام شده است. در کنار آن دولت دوازدهم بهره‌برداری از ۵۴ کیلومتر آزادراه در استان‌های اصفهان، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی را در کارنامه خود به ثبت رسانده و همچنین تکمیل و بهره‌برداری از ۲۳۷ کیلومتر بزرگراه با اعتبار ۹۲۰ میلیارد تومان یکی دیگر از اقدامات انجام شده در حوزه زیرساخت‌های این وزارتخانه بوده است.

افزایش ظرفیت و احداث خطوط حومه‌ای ریلی به میزان ۳۶ کیلومتر و بهسازی و نوسازی حدود ۶۰ کیلومتر خطوط ریلی دیگر در این حوزه بخش دیگری از اقدامات انجام گرفته در دولت دوازدهم در حوزه حمل و نقل است.

این وزارتخانه درعملکرد خود نیز آمار مثبت قابل توجهی را در چند حوزه نهایی کرده است. رشد ۱۰ درصدی حمل بار جاده‌ای به میزان ۱۰۹ میلیون تن و رشد ۱۲ درصدی بار ترانزیت جاده‌ای به میزان دو میلیون تومان بخشی از این برنامه است. در کنار آن بنادر ایران توانسته‌اند در مدت محل بحث رشد ۱۰ درصدی را در تخلیه و بارگیری به ثبت رسانده و به رقم ۳۸ میلیون تن برسند. در حوزه عملیات کانتینری نیز بنادر ایران رشدی ۲۵ درصدی و در جابه‌جایی مسافر رشدی سه درصدی را به ثبت رساندند.

در حرکت ناوگان حمل و نقل عمومی حوزه ریلی و هوایی آمار مثبت قابل توجهی داشتند به طوری که در حوزه هوایی پروازهای عبوری از ایران ۲۰ درصد افزایش یافته و در اعلام و پذیرش مسافر نیز افزایشی پنج درصدی به ثبت رسیده است. در حوزه ریلی حمل بار افزایشی ۲۱ و ترانزیت افزایشی ۸۶ درصدی داشته و جابه‌جایی مسافران نیز با افزایش پنج درصدی به پنج میلیون نفر رسیده است.

راه‌اندازی صندوق توسعه حمل و نقل، اخذ مصوبه برای توسعه زیرساخت‌های فرودگاهی، قرارداد سرمایه‌ گذاری در حوزه آزادراهی و ریلی و بندری و پیاده سازی طرح پرداخت‌های نوین در آزادراه‌های کشور دیگر اقدامات انجام گرفته در حوزه این وزارتخانه است که به امور نرم‌افزاری مربوط می‌شود و بسیاری از آنها در آینده نزدیک نتایج خود را مشخص خواهند کرد.

کد خبر 85538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha