سایپا قادر به تولید 50 هزار موتور برقی در سال است

پرشین خودرو: شرکت توسعه صنایع خودرو(ایدکو) به تازگی با 100 درصد سهام در اختیار سایپا قرار گرفته و قرار ما از سال 94 ورود به حوزه موتورهای برقی شده است.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، سید کاظم حیان، با بیان این مطلب در مورد فعالیت های زیرمجموعه خود گفت: در حال حاضر با دو برند سازنده موتورهای برقی از چین مذاکرات خوبی داشتیم تا هم تعدادی موتور برای فروش وارد کشور شود و هم برای تولید در داخل بتوانیم تکنولوژی به همراه سرمایه را از این شرکت ها دریافت کنیم.

 


وی بیان کرد: موتورهای وارداتی ما بالای 3 وات هستند تا بتوانند در شیب دهای شهرهای کوهستانی مانند تهران نیز قابلیت استفاده داشته باشند.
حیان دلیل انتخاب برند چینی به جای اروپایی را قیمت مناسب تر موتور چینی عنوان کرد و افزود: قیمت موتورهای اروپایی در بازه 4 تا 7 هزار یورو است اما؛ هزینه خرید این موتور در نوع چینی بسیار پایین تر از این مبالغ است.
مدیرعامل شرکت ایدکو تاکید کرد: کیفیت مدل چینی تفاوت چندانی با موتور اروپایی ندارد و ما برنامه ساخت مشارکتی این موتور را در ایران داریم.

 


وی از فعالیت مشترک با حوزه تحقیقات دانشگاه تهران برای ساخت موتور برقی خبر داد و گفت: چنانچه اتفاق خاصی نیافتد تا 10 ماه آینده می توانیم موتور مشترک با دانشگاه تهران را تولید کنیم.
حیان، قیمت فعلی موتورهای وارداتی را بین 5 تا 10 میلیون بیان کرد و افزود: قرارداد اولیه ما واردات 10 هزار دستگاه موتور است اما می توانیم این موتورها را حتی در اولین بار نیز به صورت CKD وارد کشور کنیم و با دریافت مجوزهای لازم برای تولید آن اقدام نماییم.
وی در مورد مشکل شارژ باطری این موتور ها خاطرنشان کرد: این مسئله را با شرکت بهینه سازی مصرف سوخت در حال مذاکره هستیم و قرار است برای تامین باطری به صورت سوآپ تفاهماتی با این شرکت داشته باشیم تا موتورسواران برای شارژ باطری های خود نیازی به توقف زیاد نداشته باشند و تنها باطری را تعویض و حرکت کنند.

 

کد خبر 85559

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha