کد خبر 85583
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۵
نارضایتی پلیس از کندی کاهش تصادفات

پرشین خودرو:جانشین رئیس پلیس راهور نیروی انتظامی از کشته شدن 10 هزار و 770 نفر براثر تصادفات جاده ای در هفت ماهه سال جاری در جاده های کشور خبر داد و گفت : روند کاهش تصادفات جاده ای رضایت بخش نیست .

به گزارش پرشین خودرو،سردار موسی امیری پنجشنبه شب در آمل افزود : این تعداد کشته در مقایسه با مدت مشابه پارسال 108 نفر و در مجموع حدود یک درصد کاش دارد.
وی با تاکید بر این که آمار تعداد کشته های سوانح رانندگی در کشور بالاست ، گفت : باید همچنان مراقبت های بیشتری برای کاهش تلفات جاده ای اعمال شود و در این میان نقش فرهنگ سازی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
سردار امیری همچنین ارائه تسهیلات لازم و ضروری برای اصلاح زیرساخت ها و نیز ارتقای ایمنی خودروها را هم از عوامل تاثیرگذار بر کاهش تصادفات دانست و افزود : روند کاهشی تلفات جاده ای از سال 85 آغاز شد و همچنان نیز ادامه دارد ، ولی در حال حاضر روند کاهش بسیار کند است و کاهش یک درصدی تلفات واقعا آمار قابل قبولی نیست.
** مشخص شدن تعیین سهم دستگاهها در سوانح
جانشین رئیس پلیس راهور همچنین به تاکیدات اخیر رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم جشن دانش آموختگی دانشگاه علوم انتظامی در باره تعیین سهم دستگاهها در سوانح اشاره کرد و گفت : تعیین سهم سبب می شود تا دستگاهها به نقش خود در کاهش تصادفات عمل کنند.
وی اضافه کرد : معاون اول رئیس جمهوری نیز دستوری خطاب به وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی صادر کرد که به موجب آن دستور ، 2 ماه فرصت دارند تا نقشه راه ایمنی جاده ای برای کاهش سوانح طراحی شود.
سردار امیری همچنین از تهیه نقشه راه ایمنی جاده ای خبر داد و گفت که این این نقشه راه در کمیسیون ایمنی راه وزارت راه و شهرسازی با همکاری همه دستگاهها از جمله پلیس تهیه شده است.
وی افزود : در این نقشه راه پنج محور اصلی پیش بینی شده که در قالب سه برنامه کوتاه ، میان و بلند مدت در بازده زمانی 10 ساله اجرائی می شود.
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا ابراز امیدواری کرد که با تدوین و عملیاتی شدن نقشه راه ایمنی جاده ای ، تلفات سوانح جاده ای در ایران به کمتر از 9 هزار نفر برسد.
وی با بیان اینکه درکنار ایمن سازی جاده ها ، خودروها و مهارت رانندگی ، مدیریت پس از سوانح و امداد و نجات نیز باید تقویت و قوی شود، گفت : حدود 40 تا 50 درصد آمار اعلامی از سوی پزشکی قانونی مربوط به کشته شدن افراد پس از وقوع تصادفات جاده ای است که ناشی از دیر رسیدن مصدومان به بیمارستان است .
سردار امیری با اشاره به این که بر اساس آمار هفت ماهه امسال ، 73 درصد تصادفات ثبت شده پلیس در جاده ها و 27 درصد در حوزه درون شهرها بوده ، افزود : با توجه به آمار قابل توجه تلفات جاده ای ، باید در جهت ارتقای ایمنی جاده ها به طور جدی تلاش شود.
** پلیس به دنبال افزایش جریمه ها در سال97
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین در پاسخ به این پرسش که جرایم رانندگی در سال 97 افزایش خواهد یافت یا نه ؟ ، گفت : ما به دنبال افزایش جریمه در سال آینده هستیم.
وی افزود : به دنبال رایزنی با مجلس برای افزایش جرایم هستیم و معتقدیم که جرائم موجود بازدارندگی کافی ندارد.
** افزایش شماره گذاری خودروهای داخلی و وارداتی
جانشین رئیس پلیس راهور ناجا همچنین درخصوص افزایش شماره گذاری خودروهای وارداتی در پنج ماهه نخست امسال اشاره کرد و گفت : با وجود افزایش واردات خودرو به کشور ، حجم شماره گذاری این نوع خودروها نیز بیشتر بوده ، اما در سه ماهه گذشته با کاهش واردات، روند شماره گذاری خودروهای وارداتی نیز کمتر شده است.
وی افزود : البته شماره گذاری خودروهای داخلی امسال روند خیلی خوبی داشته و این نشان از میل زیاد مردم به خرید خودروهای داخلی بوده است.
سردار امیری یادآور شد : کاهش چشمگیر شماره گذاری موتورسیکلت ها نیز امسال بسیار قابل توجه بوده و این نشان دهنده این مهم است که مردم با توجه به خطرات زیاد این وسیله نقلیه به دنبال استفاده از وسایل ایمن تر هستند.
سردار امیری برای سخنرانی در یادواره شهدای محله رجائی آمل به این شهرستان سفر کرد. این یادواره پنجشنبه شب برگزار شد.

کد خبر 85583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha