کد خبر 85587
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۹
اتصال بزرگراهی شیراز به عسلویه

پرشین خودرو:معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل جدیدترین جزییات از وضعیت اتصال بزرگراهی عسلویه به شیراز را اعلام کرد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ایسنا،محمدرضا کدخدازاده ، درباره جزییات این پروژه توضیح داد: حدفاصل شیراز تا عسلویه یک پروژه 350 کیلومتری تعریف شده که تاکنون 160 کیلومتر آن به پایان کار اجرایی خود رسیده و زیربار ترافیک قرار دارد. بخش‌های باقی مانده نیز یا در مرحله اجرا به سر می‌برند یا گام‌های نهایی برای تعیین برنده مناقصه آن و آغاز پروژه برداشته شده است.

وی با اشاره به کلید خوردن یک بخش 13.5 کیلومتری دراین مسیر، اظهار کرد: این محدوده که از منطقه کوار به فیروزآباد ساخته می‌شود یکی دیگر از دشوارترین بخش‌های عمرانی است که برای تکمیل آن به ساخت هفت دستگاه تونل و یک پل بزرگ احتیاج خواهد بود.

معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل ادامه داد: کل سرمایه‌ گذاری این بخش که نزدیک به 140 میلیارد تومان اعتبار می‌خواهد از سوی دولت و در قالب قوانین بودجه سنواتی تزریق می‌شود و پیش‌بینی ما این است که این محور تا 36 ماه آینده به بهره برداری نهایی برسد.

کدخدازاده درباره دیگر بخش‌های اجرایی باقی‌مانده در این پروژه نیز توضیح داد: در حال حاضر از یکسو این پروژه میان شیراز تا فیروزآباد پیگیری می‌شود که در کنار این قطعه جدید کار در قطعات اول و دوم این طرح نیز پیگیری شده و انتظار داریم در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد. از سوی دیگر محور عسلویه به جم نیز افتتاح می‌شود و بدین ترتیب بخش‌های مهمی از کار نهایی شود و می‌توان انتظار داشت تا آخر کار دولت دوازدهم اتصال بزرگراهی به عسلویه از مسیر شیراز نهایی شده و برای مردم قابل استفاده باشد.

وی درباره‌ی وضعیت منابع مالی تزریق شده به این پروژه نیز اظهار کرد: تاکنون نزدیک به 120 میلیارد تومان منابع مالی به این پروژه وارد شده و انتظار داریم برای تکمیل کار به 150 میلیارد تومان اعتبار دیگر نیز نیاز باشد.

معاون ساخت راه‌های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با توجه به اهمیت تسهیل ارتباط میان پارس جنوبی و مناطق اصلی و مرکزی ایران این پروژه به عنوان یکی از اولویت‌های جدی وزارت راه و شهرسازی پیگیری می‌شود و امیدواریم در صورت تامین منابع مالی مورد نیاز کار در زمان تعریف شده به بهره برداری نهایی برسد.

کد خبر 85587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha