کد خبر 85594
۱۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۸

پرشین خودرو:دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از لزوم فازبندی در افتتاح خط ۶ و ۷ مترو خبر داد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل از ایسنا،دکتر محمدعلی کرونی  با اشاره به بازدیدش از خط ۶ مترو با بیان اینکه کارگروه بازدیدها به دستور رییس شورای شهر بررسی وضعیت مترو را به صورت ویژه در دستور کار قرار داده است، گفت: این کارگروه از روند تکمیل خط ۶ مترو بازدید کرد تا ضمن احصاء مشکلات در حل مشکلات آن توسط شورای شهر کمک کند.

وی با بیان اینکه خط 6 مترو از جمله خطوطی است که از یک سال پیش در دستور کار جدی شهرداری قرار گرفت، گفت: با توجه به مسیر استراتژیکی که این خط طی می‌کند، می‌توانست در صورت تکمیل مسافران زیادی را جابجا کند. به خصوص در منطقه شمال و شمال غرب تهران که از نظر وضعیت حمل و نقل عمومی فقیر هستیم که متاسفانه این مهم محقق نشد.

کرونی با بیان اینکه مشکل خط 6 کمبود تجهیزات است، گفت: در بحث ساختمانی و تکمیل ایستگاه‌ها پیشرفت خوبی داشته‌ است و در صورت تکمیل تجهیزات در اولویت افتتاح قرار دارد. چرا که مشکلات خط 7 مترو را نیز ندارد و می‌توان نسبت به افتتاح سریعتر آن نسبت به خط 7 اقدام کرد.

دبیر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران با بیان اینکه مشکل تجهیزات در خط 6 مترو به دلیل عدم برنامه ریزی رخ داده است، گفت: متاسفانه صرفا منابع اعتباری بانک شهر به سمت ساخت ساختمان تزریق شده و بحث تجهیزات مغفول مانده است در حالیکه می‌توانستند حدود ۹ الی ۱۰ کیلومتر خط 6 مترو را با تجهیزات کامل به بهره‌برداری برسانند اما گویا هدف آقایان در دوره قبل این بوده است که کل خط 6 را به مانند خط هفت به بهره برداری برسانند.

وی با بیان اینکه تجهیز کل خط 6 مترو به دلیل کمبود منابع مالی محقق نمی‌شود، گفت: حتما باید به صورت فازبندی خط 6 مترو افتتاح شود و باید از خاطره‌ها پاک کنیم که همه خط را به طور کامل به بهره برداری برسانیم چرا که این مسئله نه به نفع شهر و مردم است و منابع اعتباری فعلی نیز پاسخگوی این مسئله نیست.

به گفته کرونی مدیریت شهری تلاش می‌کند که حداقل یک فاز از خط 6 مترو تا پایان امسال مورد بهره برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به تاکید شهردار تهران مبنی بر ایمن سازی خط هفت 7 تا پایان سال گفت: باید تدبیری نیز در این خصوص اندیشیده شود چرا که هنوز منابع اعتباری به خط 7 تزریق نشده و روند بهسازی به کندی صورت می‌گیرد که البته در راه خط 7 مشکلات جدی وجود دارد چرا که تنها بحث سیگنالینگ آن بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه دارد و غیر از آن بحث احداث و تملک زمین برای هواکش‌ها نیز به اصلی‌ترین چالش این خط مترو بدل شده است چرا که در امتداد بزرگراه نواب کسبه اجازه نمی‌دهند که زمین جلوی ملک‌شان به هواکش تبدیل شود که یا باید از تاسیس برخی از هواکش‌ها بگذریم یا زمین‌هایی دورتر خریداری و از طریق کانال زیرزمینی به مترو متصل شوند که کار بسیار سختی در پیش است.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی در افتتاح مجدد خط 7 شاخه شمالی – جنوبی است و در فازهای بعدی شاخه شرقی و غربی مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، گفت: مشکل خط 6 نیز با تزریق اعتبار از سوی بانک شهر مرتفع می‌شود که البته معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اعلام کرده است که توافقات خوبی با بانک شهر داشته‌اند و اگر طی هفته آتی واگذاری زمین به بانک شهر انجام شود، شاهد تزریق منابع به خط 6 خواهیم بود.

به گفته کرونی فاز اول خط 6 مترو با تزریق ۱۰۰ الی ۱۵۰ میلیارد تومان تکمیل می‌شود

وی در پایان با بیان اینکه متاسفانه اولویت بندی در مترو در مدیریت قبلی به درستی انجام نشده بود، گفت: دوستانمان در مدیریت قبلی اولویت را به خط هفت داده بودند. در صورتیکه بحث ساختمانی خط 6 تکمیل‌تر بود و اگر منابع به خط 6 می‌رسید این مسئله به دلیل مسیر مسافرپذیر آن، هم به نفع مردم و هم به نفع شهر بود که متاسفانه تکمیل خط 6 در دستور کار مسئولان قبلی نبود.

کد خبر 85594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha