ساخت هواپیمای هیبریدی توسط ایرباس، زیمنس و رولز رویس

پرشین خودرو:شرکت های ایرباس، زیمنس و رولز رویس قصد دارند در یک همکاری سه جانبه یک هواپیمای هیبریدی ساخته و آن را تا سال 2020 میلادی تکمیل کنند.

به گزارش پرشین خودرو،به نقل از وب سایت thedrive ، شرکت ایرباس به عنوان یکی از غول های هواپیماسازی در جهان، با همکاری شرکت های زیمنس و رولز رویس که به ترتیب در زمینه تکنولوژی و خودروسازی فعالیت های درخشانی داشته اند، قصد دارد یک هواپیمای بزرگ هیبریدی تولید کند. بر اساس گزارش های منتشر شده، این هواپیما قرار است تا سال 2020 میلادی ، یعنی تقریبا دو سال آینده ، نخستین پرواز خود را تجربه کند.

این هواپیمای هیبریدی جدید E-Fan X نام دارد و قرار است به جای موتور توربو فن ( turbo fan) از موتور های برقی با ظرفیت 2 مگاوات که ساخت شرکت زیمنس است، بهره ببرد.

بر اساس اعلام شرکت ایرباس، قرار است نخستین فاز آزمایش های این هواپیما از سال آینده میلادی 2018 آغاز شود . در این آزمایش ها، در ابتدا یکی از موتورهای هواپیما با یک موتور برقی جایگزین می شود و در صورت موفقیت، یکی دیگر از چهار موتور آن نیز با یک موتور برقی دیگر جایگزین می شود. بدین ترتیب، یکی از مراحل مهم آزمایش و ساخت این هواپیمای هیبریدی انجام خواهد گرفت.

در این همکاری سه جانبه، شرکت هواپیماسازی ایرباس، سیستم کنترل ، هدایت و همچنین باتری های این هواپیما را تامین و تولید خواهد کرد، شرکت زیمنس موتورهای الکتریکی و برقی و همچنین سایر قطعات الکترونیکی مورد نیاز آن را تامین می کند و در آخر، شرکت رولز رویس نیز اقدام به تولید ژنراتور ، موتور های بنزینی این جت و تمامی قطعات مربوطه به منظور ادغام با موتور های الکتریکی خواهد کرد.

بسیاری از کشورهای جهان قصد دارند با هدف مقابله با آلودگی هوا و کاهش میزان انتشار آلاینده ها و گازهای گلخانه ای و حفظ بیشتر محیط زیست، خودروها و وسایل تمام الکتریکی و برقی را به تولید انبوه رسانده و صنعت نوپای وسایل حمل و نقل برقی را به عرصه شکوفایی برسانند.

افزایش روزافزون وسایل حمل و نقل و خودروهای پاک و در نتیجه محبوبیت استفاده بیشتر آنها، موجب شده است شرکت های خودروسازی و تکنولوژی بسیاری در سراسر جهان به رقابتی تنگاتنگ پرداخته و هر یک از برنامه های خود برای طراحی و تولید وسایل حمل و نقل بهتر و با توان پیمایش بیشتر رونمایی کنند.

هم اکنون ما شاهد آن هستیم که صنعت هواپیماسازی نیز به جریان دوستداران و طرفداران محیط زیست و کاهش میزان انتشار آلاینده ها به اتمسفر پیوسته است و قصد دارد در آینده ای نزدیک، از هواپیماهای هیبریدی و برقی خود رونمایی و آنها را روانه بازار کند.

بر اساس سیاست های جدید اخذ شده توسط کمیسیون اروپا و سایر کشورهای بزرگ جهان، میزان انتشار گازهای دی اکسید کربن و اکسید نیتروژن باید تا سال 2050 به ترتیب 90 و 65 درصد کاهش یابد و از سویی دیگر دیگر، از میزان آلودگی صوتی نیز در این مدت باید 65 درصد کاسته شود.

با طراحی و تولید هواپیماهای برقی و هیبریدی، می توان گفت که تا حد زیادی، هم از آلودگی هوا و انتشار کازهای گلخانه ای به جو کره زمین و هم از آلودگی صوتی بوجود آمده از تردد هواپیماهای بنزینی غول پیکر کاسته می شود.

بدین ترتیب، شرکت ها و غول های تکنولوژی بسیاری تصمیم گرفته اند با تغییر روند تولید و طراحی محصولات خود، گامی در جهت بهبود و ارتقای محیط زیست و همچنین اجرای سیاست های اخذ شده بردارند.

کد خبر 85606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha