کد خبر 85614
۱۱ آذر ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۹
شیوه صحیح استفاده از خودرو

پرشین خودرو:فراگیری شیوه صحیح استفاده از خودرو یکی از راه‌های کاهش هزینه و استهلاک قطعات اتومبیل است.

به گزارش پرشین خودرو، انجام برخی از رفتارهای اشتباه هنگام رانندگی به مرور زمان موجب فرسودگی اتومبیل و به دنبال آن افزایش هزینه‌های مالک خودرو خواهد شد. توجه شما را به 5 عادت غلط رانندگان که سبب افزایش استهلاک خودرو می‌شود جلب می‌کنیم.

استفاده نادرست از سیستم ترمز خودرو

در هنگام رانندگی در سرازیری پای خود را روی پدال ترمز نگه می‌دارید تا در صورتی که نیاز به توقف شد بتوانید به سرعت خودرو را متوقف کنید. اما این کار باعث افزایش حرارت و همچنین فشار آمدن به سیستم ترمز می‌شود و قطعاتی مانند لنت و دیسک ترمز ساییده خواهند شد. به جای این کار، در سراشیبی‌ها شما باید دنده‌ی خودرو را در دنده‌ی سنگین قرار دهید. این کار سبب خواهد شد تا خودرو در وضعیت ترمز موتور قرار گیرد و تنها با استفاده از فشار موجود در سیستم انتقال نیرو از افزایش سرعت خودرو جلوگیری شود. با امتحان کردن این کار متوجه خواهید شد که خاصیت ترمز موتوری می‌تواند درست به اندازه‌ی ترمز گرفتن در سراشیبی‌ها موثر باشد.

استفاده زودهنگام از دنده عقب

زمانی که می‌خواهید در یک فضای کوچک پارک کنید به طور معمول شاید بارها دنده را از حالت عقب به جلو ببرید در حالی که خودرو هنوز در حال حرکت به سمت عقب است. چنین کاری را باید به خاطر هزینه‌های زیادی که در بر خواهد داشت کنار گذاشت. این کار باعث وارد آمدن فشار زیادی روی سیستم انتقال نیرو می‌شود چراکه قطعات را مجبور می‌کند تا در خلاف جهت حرکتشان حرکت کنند. پیشگیری از چنین آسیبی ساده است، تنها کافی است تا چند لحظه وقت بیشتری را صرف کرده و در هنگام تعویض دنده‌ها از توقف کاملا خودرو مطمئن شوید.

استفاده نابجا از لیور دنده

تا زمانی که نمی‌خواهید اقدامی برای تعویض دنده انجام دهید هیچ نیازی نیست تا دست خود را روی اهرم دنده بگذارید قرار دادن دست روی اهرم تعویض دنده با عث اعمال فشار اضافی بر روی بوش‌ها و مکانیزم سنکرونیز جعبه دنده می‌شود و به مرور زمان آن‌ها را فرسوده خواهد کرد. بهترین کار این است که همواره هر دو دست خود را روی فرمان قرار دهیم و تنها در هنگام تعویض دنده‌ها از اهرم تعویض دنده استفاده کنیم.

رانندگی با میزان سوخت پایین

بسیاری از رانندگان نمی‌دانند که استفاده از خودرویی که درون باک آن میزان سوخت پایینی وجود دارد یک اشتباه بزرگ است. پمپ‌های بنزین جدیدی که در خودروها به کار می‌روند توسط بنزین موجود در باک خنک می‌شوند بنابراین زمانی که بنزین موجود در باک کم است پمپ نمی‌تواند به درستی حرارت خود را دفع کند و همین مورد باعث آسیب دیدن آن می‌شود. سعی کنید همواره باک بنزین خود را پر نگه دارید و یا حداقل نگذارید میزان آن از یک چهارم پایین‌تر برود.

بالا بردن دورموتور در زمان سرد بودن پیشرانه

بهترین روش برای گرم کردن یک خودرو در زمان سرما استفاده از دور پایین در زمان حرکت است. پس از استارت زدن باید پیشرانه یک دقیقه به صورت درجا کار کرده و پس از آن حرکت در دورهای پایین موتور آغاز شود. استفاده بی مورد از دورهای بالا خصوصاً در زمان سرد بودن پیشرانه می‌تواند به قطعات داخلی آن آسیب بزند. این کار سبب وارد فرسایش بی مورد قطعاتی می‌شود که هنوز به طور کامل روغنکاری نشده اند. پیشرانه‌ی خودرو پس از گرم شدن، به نرمی و با صدای بهتری دورگیری خواهد کرد.

کد خبر 85614

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha