پژو «اکزالت» کوسه شیرنشان پژو در دومین اتوشو تهران!

پرشین خودرو: در دومین اتوشوی تهران ایکاپ که در پسابرجام و طی جوینت وینچر پژو و ایران خودرو تاسیس شده بود، کانسپت اکزالت را به غرفه خود آورد و با نمایش آن وجه بین المللی نمایشگاه تهران را ارتقا بخشید.پرشین خودرو در قاله ای شما را با این خودرو آشنا خواهد کرد.

به گزارش پرشین خودرو، در جدیدترین دوره از نمایشگاه بین المللی اتومبیل تهران، ماشین‌های جدید بازار به نمایش گذاشته شد و سورپرایزهای بزرگی در زیر پرده‌ها پنهان شده بودند که با آغاز نمایشگاه بین المللی تهران پرده از رخ آنان برداشته شد، همچون رونمایی از خودروی جدید "سایپا- سیتروئن" برای تولید در کشور، رونمایی از محصولات ماهیندرا برای عرضه در کشور و یا حتی به نمایش گذاشتن خودروی فرمول 1 تیم رنو که تاکنون توانسته حجم قابل توجهی از مخاطبان را مقابل غرفه خود جمع کند.
بین محصولات ریز و درشت معرفی شده در نمایشگاه اتومبیل تهران، پژو نیز همانند رنو یک سورپرایز بزرگ داشت و آن هم رونمایی و به نمایش گذاشت خودروی کانسپت "پژو اکزالت (Exalt)" است که درست همانند رنو، موفق به جذب مخاطبان بسیار زیادی مقابل غرفه خود شده است.

 


برای اولین بار در جهان، کمپانی خودروسازی پژو در نمایشگاه اتومبیل پکن 2014 از خودروی مفهومی خود رونمایی کرد. برای شکل گیری نسخه کانسپت حضور یافته در نمایشگاه پکن 2014 از فولاد خام و مستحکم ( بدون رنگ آمیزی بدنه ) و با ترکیبی از فیبرکربن استفاده شده بود که برای طراحی و ساخت آن از ابعاد 4.7 متری برای طول کلی اتومبیل و همچنین اندازه 1.31 متری برای ارتفاع اتومبیل استفاده شده است.
طبق ادعای شرکت خودروسازی پژو، طرح بدنه پژو "اکزالت" از بدنه کوسه الهام گرفته شده است که در کنار جلوپنجره مشبک خوش فرم و چراغ‌های تمام LED پیشرفته و ورودی‌های هوای بزرگ و آینه‌های باریک و خوش سلیقه آن، یک چهره بسیار خوب و جدی بدست آمده است که شرکت خودروسازی پژو در ساخت محصولات جدید خود به نظر می‌رسد که از طراحی آن الگوبرداری کرده است. برای تزیین فضای داخلی هم از ترکیب چرم مرغوب و فولاد خام و چوب آبنوس با طرح‌های مختلف برجسته کمک گرفته شده است که متاسفانه مخاطبان اجازه ورود به داخل کابین این اتومبیل را ندارد تا از نزدیک این طراحی منحصربه فرد پژو را لمس کنند.
به گزارش پرشین خودرو پژو همچنین در مورد قسمت مولد قدرت چنین گفته که قوای محرکه "اکزالت" توسط یک سیستم محرک پلاگین هیبریدی تامین خواهد شد، یعنی یک پیشرانه‌ مجزای 1.6 لیتری توربو بنزینی و یک موتور الکتریکی با خروجی ترکیبی 340 اسب بخاری که در زمان معرفی رسمی این محصول در نمایشگاه پکن 2014، پیش بینی شده بود که موتور بنزینی به تنهایی 272 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور تولید کرده و موتور الکتریکی هم 68 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که بر روی کاغذ توانایی رساندن شتاب صفر تا صد این خودروی 1700 کیلوگرمی را به عدد 5.5 ثانیه و حداکثر سرعت اتومبیل را با محدود کننده الکترونیکی به سرعت 250 کیلومتر بر ساعت دارد که تمامی این‌ها با ورود نیروی موتور به یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک و سیستم چهار چرخ محرک با دیفرانسیل لغزش محدود LSD محقق می‌شود.

کد خبر 85632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha