شرکت قطارهای حومه ای دولتی است

پرشین خودرو:محمدزاده گفت: شرکت قطارهای حومه ای صد در صد دولتی است اما بهره برداری از این قطارها توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

به گزارش پرشین خودرو، سعید محمدزاده مدیر عامل راه آهن در مراسم امضای قرارداد 450 دستگاه واگن قطار ریل باس با بیان اینکه 450 دستگاه واگن مسافری ریل باس توسط ایریکو و شرکت هیوندای روتم به صورت مشارکتی برای شرکت راه آهن ساخته می شود اظهار کرد: شرکت قطارهای حومه ای صد در صد دولتی است، و مالک ریل باس ها خواهد بود.

وی با بیان اینکه این قرارداد بر اساس فاینانس کره جنوبی اجرا می شود افزود: ارزش این قرارداد 750 میلیون یورو است و در قالب فاینانس کره جنوبی تأمین مالی می شود.

محمدزاده با بیان اینکه این قرارداد در راستای سیاست های برنامه ششم مبنی بر تشکیل قطارهای حومه ای منعقد شده است، گفت: انتقال دانش فنی از سوی سازنده تجهیزات کره ای انجام می شود و ایریکو لیسانس ساخت را از شرکت هیوندای کره دریافت خواهد کرد.

مدیر عامل راه آهن توضیح داد: شرکت قطارهای حومه ای صد در صد دولتی است اما بهره برداری از این قطارها توسط بخش خصوصی صورت می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه، اساسنامه شرکت قطارهای حومه ای نهایی شده است، تصریح کرد: امیدواریم در ماه جاری با امضای وزیر راه وشهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، این اساسنامه تکمیل شود و تمامی 450 دستگاه واگن در داخل و در خط تولید ایریکو ساخته شود.

مدیرعامل راه آهن تاکید کرد: مدت زمان اجرای این پروژه 78 ماه است و اولین ست آن در یک سال و نیم آینده به راه آهن تحویل داده می شود.

محمدزاده با بیان اینکه 70 میلیون صندلی در سال با تکمیل این قرارداد به بخش حمل ونقل ریلی اضافه می شود افزود: این پروژه اولین اقدام جدی برای تأمین ناوگان قطارهای حومه ای است و امیدوار هستیم هرچه سریعتر این قرارداد به مرحله اجرایی شدن برسد.

وی در پایان یادآورشد: مدت مذاکرات این قرارداد یک ساله است و سهم این قرارداد برای ایران نسبت به سهم قرارداد گذشته 150 دستگاه بیشتر است.

کد خبر 85653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha