کد خبر 85858
۱۴ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۵۶
آماده سازی بزرگترین تلسکوپ فضایی

پرشین خودرو: تکمیل و آماده سازی این تلسکوپ پیچیده حدود دو دهه به طول انجامیده و حالا بعد از انجام چندین آزمایش به منظور بررسی شرایط این تلسکوپ در سرمای شدید شمارش معکوس برای پرتاب آن به فضا آغاز شده است.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، ناسا در حال سپری کردن آخرین مراحل آماده سازی تلسکوپ فضایی جیمز وب است تا آن را به سفری چند میلیون کیلومتری در مدار خورشید بفرستد.

 
پرتاب بزرگترین تلسکوپ فضایی جهان در بهار ۲۰۱۹


تکمیل و آماده سازی این تلسکوپ پیچیده حدود دو دهه به طول انجامیده و حالا بعد از انجام چندین آزمایش به منظور بررسی شرایط این تلسکوپ در سرمای شدید شمارش معکوس برای پرتاب آن به فضا آغاز شده است.

شبیه سازی های زیادی برای بررسی وضعیت این تلسکوپ در برودت فضا صورت گرفته و تلسکوپ جیمز وب پایداری و عملکرد خوبی در این شرایط شبیه سازی شده داشته است.

آخرین مراحل آماده سازی این تلسکوپ طی مدت ۱۰۰ روز در مرکز فضایی جانسون ناسا در هوستون صورت گرفته و با استفاده از یک الگوریتم خاص عملکرد ۱۸ آینه اصلی آن کنترل شده است. ناسا برای تست تلسکوپ یادشده، آن را به مدت ۳۰ روز در دمای بسیار پایین و در شرایط خلاء قرار داده است.

وظیفه اصلی این تلسکوپ شناسایی اشعه های مادون قرمز منتشر شده از منابع ضعیف و دور ناشناخته است. تلسکوپ مذکور قادر به تحمل سرمای منفی ۲۳۳ درجه بوده و پس از نصب یک سپر ویژه در برابر گرمای خورشید نیز مقاومت لازم را دارد.

تکمیل این تلسکوپ خورشیدی احتمالا یک سال دیگر نیز زمان خواهد برد و پرتاب آن به فضا در بهار سال ۲۰۱۹ میلادی از گویان فرانسه صورت خواهد گرفت.

کد خبر 85858

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha