کد خبر 85884
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۲
نسل جدید مرسدس بنز CLS رونمایی شد

پرشین خودرو: در جدیدترین دوره از نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس آمریکا، شرکت‌های بزرگ خودروسازی جدیدترین دستاوردهای خود را معرفی کرده و در معرض دید عموم قرار دادند.

به گزارش پرشین خودرو، حال در بین شرکت‌های حاضر در نمایشگاه، کمپانی خودروسازی مرسدس بنز هم یک برنامه ویژه داشت و آن هم رونمایی از نسل جدید مرسدس بنز CLS بود که حالا در طراحی ظاهری خود به دیگر محصولات مرسدس بنز شبیه شده است، اما با دریایی از امکانات و طراحی خیره کننده در داخل و خارج از کابین که هرکسی را شیفته خود می‌کند.
نسل جدید مرسدس بنز CLS در مدل‌های مختلف به مشتریان عرضه خواهد شد، از جمله یک نسخه بنزینی و 2 نسخه دیزلی که بر روی تمامی آنان از یک پیشرانه 6 سیلندر خطی استفاده شده است.
نسخه بنزینی مرسدس بنز CLS با کد 450 4MATIC شناخته خواهد شد که باتوجه به گفته بالا، از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر قدرتمند بر روی آن استفاده شده است و در کنار آن، سیستم نوین EQ Boost با مجموعه باتری‌های 48 ولتی به خدمت گرفته شده است که باعث افزایش نیروی خروجی موتور خواهد شد. به صورت جداگانه، پیشرانه شش سیلندر بنزینی اتومبیل قادر به تولید 362 اسب بخار قدرت و همچنین قادر به تولید 500 نیوتن متر گشتاور خواهد بود، اما در ادامه شرکت خودروسازی مرسدس بنز ادعا کرده است که سیستم مکمل پیشرانه اتومبیل موسوم به EQ Boost، قادر به افزایش 21 اسب بخاری نیروی اتومبیل و همچنین قادر به افزایش 250 نیوتن متری خروجی گشتاور خواهد شد که در مجموع باعث شده تا شاهد یک شتاب صفر تا صد 4.8 ثانیه برای نسل جدید CLS 450 4MATIC باشیم، هرچند کمپانی خودروسازی مرسدس بنز ادعا می‌کند که برای دریافت چنین قدرت و گشتاوری از سیستم محرک اتومبیل، تنها نیاز به مصرف سوخت ترکیبی 7.5 لیتر خواهید داشت.
علاوه بر نسخه قدرتمند بنزینی، دو نسخه دیزلی هم برای مرسدس بنز CLS در نظر گرفته شده است که نسخه اول آن با نام CLS 400d، به یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی مجهز خواهد شد که حداکثر نیروی خروجی آن به 355 اسب بخار و همچنین گشتاور خروجی آن هم به 700 نیوتن متر خواهد رسید که در عملکرد خود موفق به ثبت شتاب 5 ثانیه شده است.
به گزارش پرشین خودرو دومین نسخه از مرسدس بنز CLS دیزلی هم تحت عنوان CLS 350d معرفی شده است که درست همانند خودروی بالا، از یک پیشرانه 3 لیتری شش سیلندر خطی در زیر کاپوت خود سود می‌برد، اما حداکثر خروجی قدرت آن به 282 اسب بخار رسیده و می‌تواند 600 نیوتن متر گشتاور داشته باشد که با استفاده از این قدرت و گشتاور در خروجی سیستم خود، موفق به ثبت شتاب صفر تا صد 5.7 ثانیه شده است.

کد خبر 85884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha