شاسی بلند H6 «هاوال» را بیشتر بشناسید

پرشین خودرو: در این مقاله سعی داریم دومین خودروی شاسی بلند هاوال در بازار کشور، یعنی H6 را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دهیم.

به گزارش پرشین خودرو، گروه بهمن در نمایشگاه بین المللی اتومبیل تهران، با محصولات "هاوال" آمد و از سه خودروی شاسی بلند این شرکت تحت عناوین H2، H6 و H9 رونمایی کرد که شروع تولید و مونتاژ آنان با خودروی H2 خواهد بود، اما در این مقاله سعی داریم دومین خودروی شاسی بلند هاوال در بازار کشور، یعنی H6 را مورد بررسی قرار دهیم، هرچند محصولات دیگر این شرکت در مقالاتی جداگانه مورد بررسی قرار گرفته‌اند.
برای طراحی و ساخت هاوال H6، شرکت سازنده از طول 4649 میلی متر، عرض 1852 میلی متر، ارتفاع 1710 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2680 میلی متر استفاده کرده است که برای تامین انرژی مورد آن برای حرکت، از یک جعبه دنده چهار سیلندر 1.5 لیتری بنزینی استفاده شده است، اما جالب است بدانید که این پیشرانه دقیقا بر روی دیگر محصولات هاوال از جمله "هاوال H2" نیز مورد استفاده قرار گرفته است که دیگر خودروی "گروه بهمن" برای عرضه به مشتریان خواهد بود و کار این شرکت را برای مونتاژ پیشرانه و خدمات پس از فروش و تعمیرات آن در نمایندگی‌ها راحت‌تر می‌کند.
با تایید گروه بهمن، تنها شاهد یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر بنزینی در زیر کاپوت هاوال H6 خواهیم بود که استاندرادهای یورو5 را پاس کرده و با رساندن دور موتور به محدوده 5600، می‌تواند حداکثر 147 اسب بخار قدرت داشته باشد، اما برای تولید گشتاور 210 نیوتن متری این پیشرانه، نیاز به حفظ دور موتور در محدوده 2200 الی 4500 دور بر دقیقه خواهید داشت که برای دریافت و انتقال آن به چرخ‌های اتومبیل، درست از سیستم‌های انتقال قدرت هاوال H2 استفاده شده است که جزییات آن به شرح زیر خواهد بود.

 


در ادامه بحثی که در پاراگراف قبل داشتیم، شرکت خودروسازی هاوال بر روی این پیشرانه 1.5 لیتری بنزینی از دو جعبه دنده 6 سرعته دستی و 6 سرعته اتوماتیک استفاده کرده است که با تایید گروه بهمن، تنها نسخه اتوماتیک آن در بازار کشور عرضه خواهد شد که نیروی موتور را پس از دریافت و تبدیل، به سمت چرخ‌های محرک جلو ارسال خواهد کرد، اما نکته جالب اینجاست که با سفارش جعبه دنده 6 سرعته دستی برای اتومبیل خود می‌توانید سیستم چهارچرخ محرک از نوع 4WD را در کنار سیستم محرک تک دیفرانسیل سفارش دهید که در جاده‌های خارج از شهری می‌تواند یک حرکت پویاتر برای اتومبیل به همراه داشته باشد.
علاوه بر این، بر روی محور جلو از سیستم تعلیق "مکفرسون" و همچنین بر روی محور عقب اتومبیل از سیستم تعلیق "دوجناغه یا طبق دوبل" استفاده شده است که با سیستم تعلیق هاوال H2 متفاوت خواهد بود.
فارغ از مسائل فنی، بد نیست مروری کوتاه بر روی طراحی اتومبیل داشته باشیم که با ورود به این بخش، می‌توان شاهد یک طراحی خوب و سنگین برای علاقه‌مندان به خودروهای شاسی بلند بود، اما چندان با روحیات جوانان و سلایق آنان سازگار نخواهد بود، به همین دلیل است که علاوه بر خودروی هاوال H6، کراس اوور هاوال H2 نیز برای ورود به کشور برنامه ریزی شده است که باتوجه به طراحی ظاهری آن می‌تواند گزینه مناسب برای جوانان باشد.
با ورود به داخل کابین اتومبیل، با یک محیط جذاب و مدرن روبرو خواهید شد، البته این طراحی به ماشین‌های لوکس و شاسی بلند اروپایی نمی‌رسد، اما در بین خودروهای شاسی بلند چینی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و برای شکل گیری آن از تجهیزات بسیار خوبی استفاده شده است، بویژه قطعات چوبی مصنوعی که یک تنوع بی نظیر در داخل کابین ایجاد کرده است و همچنین موقعیت اهرم تعویض دنده اتومبیل که همانند محصولات نسل قبل لکسوس RX در کنسول مرکزی قرار گرفته است.
از دیگر ویژگی‌های مهم "هاوال H6" هم می‌توان به ستون فرمان قابل تنظیم، سیستم تهویه مطبوع دوکاناله، استارت دکمه‌ای، سیستم ورود بدون کلید، ترمزهای دیسکی جلو خنک شونده، ترمزهای دیسکی عقب استاندارد، چراغ‌های اتوماتیک، برف پاکن خودکار، سانروف، روکش‌های چرمی بر روی غربیلک فرمان، کروز کنترل، کلید سیستم صوتی بر روی غربیلک فرمان، کامپیوتر سفری، روکش‌های چرمی صندلی، خروجی برق 12 ولت، صندلی برقی راننده قابل تنظیم در 8 جهت، صندلی سرنشین جلو قابل تنظیم در 4 جهت، چراغ‌های جلو هالوژن و زنون، چراغ‌های مخصوص روز و... اشاره داشت.
علاوه بر امکانات رفاهی، شرکت خودروسازی هاوال بر روی بخش ایمنی اتومبیل نیز توجه ویژه داشته و از تجهیزات پیشرفته صنعت خودروسازی در اتومبیل شاسی بلند خود استفاده کرده است که برخی از ویژگی‌های مهم آن شامل ایربگ ایمنی جلو/ جانبی/ پرده‌ای، سنسورهای عقب، دوربین دید عقب، سیستم ترمز ضدقفل ABS، آینه داخل ضد بازتاب الکتروکرومیک، سیستم توزیع نیروی ترمز الکترونیکی EBD، سیستم کمک ترمز BA، سیستم پایداری الکترونیکی ESP، سیستم کنترل باد لاستیک‌ها، کمربند ایمنی 3 نقطه برای سرنشینان عقب، سیستم هشدار نقاط کور و... اشاره داشت.

برای آشنایی بیشتر با دیگر خودروی هاوال یعنی H2 اینجا کلیک کنید.

کد خبر 85902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha