ساختار اقتصادی حمل و نقل هوایی در گذشته بیماربود

پرشین خودرو:رییس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما بیماری واپس‌گرایی از صنعت حمل‌ونقل هوایی خارج شد.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل ازتسنیم، علی عابدزاده اظهار کرد: در 5 سال اخیر ده‌ها شرکت دانش بنیان تشکیل شده ، کارهای بزرگی توسط این شرکت ها صورت گرفته و خوشبختانه این دانش در حال ورود به صنعت هوایی است.

وی یادآور شد: ساختار اقتصادی صنعت حمل و نقل هوایی در گذشته ساختار بیمارگونه‌ای داشت و اجازه شکوفایی استعدادها را نمی داد اما خوشبختانه با آزادسازی نرخ بلیت و شبکه پروازی زمینه های سرمایه گذاری واقعی در صنعت فراهم شده است.

وی افزود: در کنار فشار تحریم ها که در طول سالهای گذشته در سرعت حرکت به سمت توسعه تاثیر گذار بود ما گرفتار بیماری واپس گرا بودیم و سرمایه گذاران تمایلی برای ورود به این بخش نداشتند و صنعت هوایی جز صنایع زیان ده به شمار می رفت.

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری افزود: اما با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما در طول 2 سال گذشته، اکنون این بیماری از صنعت خارج شده و به بستر استاندارد بازگشتیم و به طور حتم تحولات شگرفی برای صنعت ایجاد خواهد شد چرا که تاکنون این ساختار بیمارگونه باعث توقف توسعه صنعت شده بود.

عابدزاده با بیان اینکه صنعت مسیر رقابتی شدن را طی می کند افزود: مدل اداره سازمان، خطوط هوایی، فرودگاه‌ها و ... بالاجبار در حال تغییر است به گونه ای که در سال گذشته شاهد رشد 19 درصدیجابجایی مسافر در بخش هوایی بودیم.

کد خبر 85905

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha