کد خبر 85976
۱۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۶

پرشین خودرو: محققان چینی قصد دارند با بودجه ۳.۳ میلیارد دلاری راکتورهای نمک مذابی بسازند و از آن برای تولید نسل جدیدی از پهپادهای سریع تر و ارزانتر استفاده کنند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از مهر، چین قصد دارد با بودجه ۳.۳ میلیارد دلاری راکتورهای نمک مذاب بسازد. از این راکتورها برای تولید هواپیماها و پهپادهای سریع تر ساخت.

این راکتورها در صحرای گوبی در شمال چین ساخته می شوند. میزان زباله هسته ای تولیدی چنین راکتورهایی یک هزارم راکتوری های معمولی است. احتمالا در آنها از فلز توریم استفاده می شود زیرا چین بزرگترین ذخایر این فلز را دارد.

این راکتورها با هزینه دولتی ساخته و تا سال ۲۰۲۰ عملیاتی می شوند. همچنین زیرزمینی ساخته می شود و گرمای ناشی از راکتورها برای تولید ۱۲ مگاوات برق به کار می رود. به گفته محققان چینی با چنین میزان برقی می توان یک کشتی جنگی را به حرکت درآورد. همچنین برای به کار انداختن تجهیزات الکتریکی یک هواپیما نیز کافی است.

به همین دلیل محققان معتقدند با استفاده از راکتورهای نمک مذاب می توان نسل جدیدی از پهپادهای بزرگ را با هزینه اندک ساخت که قابلیت پرواز در ارتفاع بالاتر دارند.

کد خبر 85976

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha