بازار سیاه باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی

پرشین خودرو:رییس انجمن واردکنندگان خودرو با بیان اینکه بازار سیاه ایجاد شده قیمت خودروها را افزایش خواهد داد، گفت: شکایتمان از سازمان توسعه تجارت را پیگیری می کنیم.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل ازاقتصادآنلاین، فرهاد احتشام زاد  با اشاره به اینکه سایت ثبت سفارش همچنان بسته است، اظهار کرد: با شرایط ایجاد شده، خودروهای وارداتی، در بازار سیاهِ شکل گرفته، روند افزایش قیمت را در پیش گرفته اند.
وی با اشاره به اینکه کم کم خودرو تبدیل به یک کالای نایاب شده است، ادامه داد: بعد از باز شدن سایت ثبت سفارشات منتظر حضور خودروهای جدید هستیم و در کوتاه مدت شاهد اتفاق خاصی نخواهیم بود ولی در میان مدت در صورت تغییر تعرفه ها شاهد افزایش قیمت خودرو خواهیم بود.
احتشام زاده همچنین درباره شکایت انجمن واردکنندگان خودرو از سازمان توسعه تجارت به دلیل بسته شدن سایت ثبت سفارش خاطرنشان کرد: بسته شدن ثبت سفارش در راستای آمارگیری برای دولت بود و ما مخالف این روش آمارگیری بودیم، شکایت ما مبنی بر این قضیه بود و هنوز پیگیر شکایات خود هستیم.
او پیشتر اعلام کرده بود که به دلیل توقف ثبت سفارش در یک ماه اخیر حدود پنج هزار دستگاه خودرو با میانگین قیمت 200 میلیون تومان در گمرک متوقف شده که خسارت خواب سرمایه، هزینه انبارداری گمرک، 18 درصد خسارت تاخیر در تحویل پرداختی به مشتریان و هزینه تسهیلات دریافتی از بانکها فقط تا امروز میلیاردها تومان است که باید از سوی سازمان توسعه تجارت پرداخت شود.

کد خبر 85983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha