طلب 300 میلیاردی رجا از دولت

پرشین خودرو:مدیر عامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا با بیان اینکه دولت 300 میلیارد تومان به رجا بدهکار است، گفت: علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حذف قطارهای محلی و حومه ای در صورت عدم پرداخت مطالبات رجا، این شرکت در اولین اقدام چاره ای جز افزایش قیمت برای ارایه این خدمات در قطارهای حومه ای ندارد.

به گزارش پرشین خودرو،به نقل ازایلنا، محمد رجبی با اشاره به بدهی های دولت به شرکت ریلی رجا اظهار داشت: علیرغم نظر برخی مسؤولان و نمایندگان جهت پرداخت مطالبات شرکت رجا برای ارایه خدمات تکلیفی بخش مسافری ریلی کشور، متأسفانه تاکنون این طلب سنگین پرداخت نشده و این شرکت دچار مشکلات عدیده به ویژه در پرداخت های مالی به پیمانکاران فنی و راهبری، تأمین قطعات و ... شده است.

محمد رجبی افزود: رجا برای ارایه این خدمات تکلیفی به ویژه برای قطارهای حومه ای و محلی طلب 3000 میلیارد ریالی از دولت دارد که لازم است مسؤولان امر در دولت و نمایندگان مجلس برای پرداخت این طلب به بزرگترین شرکت ریلی مسافری کشور تسریع و تعجیل کنند، وگرنه این شرکت ناگزیر به اتخاذ تصمیمات جدید است.

وی تأکید کرد: علیرغم اعلام قبلی مبنی بر حذف قطارهای محلی و حومه ای در صورت عدم پرداخت مطالبات رجا، این شرکت در اولین اقدام چاره ای جز افزایش قیمت برای ارایه این خدمات در قطارهای حومه ای ندارد.

رجبی افزود: حال که یکی از مهمترین اولویت های دولت توسعه بخش ریلی به عنوان ایمن ترین وسیله سفر برای استفاده هموطنان به ویژه در مسیرهای محلی و حومه ای قرار گرفته است، پس نباید با ایجاد شرایط خاص، شرکت رجا را که تنها شرکت ارائه دهنده خدمات تکلیفی ریلی در کشور بوده و هست دچار مشکل و چالش کرد.

مدیرعامل رجا خاطرنشان کرد: قطعاً با افزایش قیمت در قطارهای حومه ای و محلی همچنین قطارهای تکلیفی، مردم عزیز کشورمان دچار مشکلاتی خواهند شد و شاید این تدبیر، مردم را از استفاده قطار به عنوان وسیله امن سفر منصرف کرده و دوباره به جاده ها بکشاند.

وی گفت: هم اکنون شرکت رجا به دلیل مشکلات متعدد مالی ناشی از عدم پرداخت این مطالبات، علاوه بر عدم امکان خرید و توسعه ناوگان، در تأمین قطعات، تعمیرات قطارها، پرداخت مطالبات به شرکت های پیمانکاری فنی و راهبری تحت فشار جدی است.

رجبی تأکید کرد: در خصوص پرداخت به شرکت های پیمانکاری رجا هم اکنون دستگاه های نظارتی و حفاظتی کشور نیز ورود کرده و پیگیر موضوع هستند.

مدیرعامل شرکت حمل و نقل ریلی رجا از مسؤولان ارشد دولت و نمایندگان مجلس درخواست کرد: هر چه زودتر نسبت به این مسأله بسیار مهم واکنش نشان داده و تا دیر نشده اقدام لازم را برای پرداخت طلب رجا به عمل آورند.

کد خبر 86029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha