آمار تولید خودروسازان خصوصی در هشت ماه امسال

پرشین خودرو: خودروسازان نیمه دولتی طی هشت ماه سال‌جاری در شرایطی افزایش ۷/ ۱۶ درصدی تیراژ تولید را تجربه کردند که خودروسازان بخش خصوصی در همین مدت توانستند به رشد ۷/ ۳۸ درصدی دست یابند.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، طبق آمار اعلامی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت، پنج خودروساز خصوصی کشور در مجموع ۸۰ هزار و ۴۱۰ دستگاه انواع محصولات سواری را در هشت ماه به تولید رسانده و در نتیجه افزایش تیراژ تولید را تجربه کرده‌اند. بر این اساس سهم خودروسازان خصوصی از کل خودروهای تولیدی کشور تا پایان آبان‌ امسال، ۱/ ۱۱ درصد برآورد می‌شود.جزئیات آمار اعلامی نشان می‌دهد بیشترین تیراژ در بین شرکت‌های بخش خصوصی، به «مدیران خودرو» رسیده، چه آنکه این شرکت توانسته در هشت ماه امسال ۴۴ هزار و ۶۷۰ دستگاه محصول متعلق به دو برند چری و ام‌وی‌ام چین را در کشور مونتاژ کند.

با توجه به این آمار، مدیران خودرو با افزایش ۷/ ۳۴ درصدی تولید در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته مواجه شده است. بیشترین تیراژ در آمار تولید هشت ماهه مدیران خودرو نصیب مدل ام‌وی‌ام X۲۲ شده و کمترین آن نیز به ام‌وی‌ام ۳۱۵ تعلق دارد.

از سوی دیگر «کرمان موتور» نیز که ۲۸ هزار و ۳۷۶ دستگاه تیراژ طی هشت ماه امسال داشته، توانسته تولید خود را نسبت به بازه زمانی مشابه سال گذشته حدود ۹/ ۲۷ درصد افزایش دهد. این شرکت محصولاتی از هیوندایی، جک و لیفان را مونتاژ می‌کند و بیشترین تیراژ در این بین نیز متعلق به جک شاسی‌بلند مدل S۵ است. بعد از کرمان موتور، «گروه بهمن» با تیراژ پنج هزار و ۱۷ دستگاهی‌اش، ۳/ ۹۲ درصد رشد تولید را به خود دیده است؛ این خودروساز در حال حاضر مزدا۳ و خودروی چینی بسترن B۵۰ را مونتاژ می‌کند.

در بین دیگر شرکت‌های بخش خصوصی اما «خودروسازان‌ بم» با تولید خودروی جیلی تیراژ یک هزار و ۳۶ دستگاهی و یکی دیگر از مونتاژکاران چینی نیز یک هزار و ۳۱۱ دستگاه تیراژ داشته است. در نهایت اما «راین خودرو» و «دیارخودرو» هیچ تولیدی در هشت ماه امسال نداشته‌اند. راین خودرو پیش‌تر ولیکس که یک خودروی چینی بود را مونتاژ می‌کرد و دیارخودرو نیز مونتاژ محصولات گریت‌وال چین را برعهده داشت.

کد خبر 86040

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha