هاوال H9، بزرگ‌ترین و لوکس‌ترین خودروی «هاوال» در ایران

پرشین خودرو: همانطور که اطلاع دارید، شرکت خودروسازی هاوال برای تلاش مجدد خود در ایران، از صادرات اتومبیل به کشور امتناع کرده و وارد یک همکاری مشترک با شرکت‌های خودروساز داخلی شده است که در این میان، گروه بهمن را به عنوان شریک خود انتخاب کرده است تا محصولات شاسی بلند خود را ایران تولید و عرضه کند.

به گزارش خبرنگار پرشین خودرو، در نمایشگاه اتومبیل تهران، شاهد رونمایی از 3 محصول هاوال با نام‌های H2، H6 و H9 بودیم که دو خودروی اول را در مقالاتی جداگانه مورد بررسی قرار داده‌ایم، اما حالا نوبت به خودروی شاسی بلند لوکس هاوال، یعنی H9 خواهد رسید تا مشخصات آن را در پرشین خودرو مورد بررسی قرار دهیم.
با طول 4856 میلی متر، عرض 1926 میلی متر، ارتفاع 1900 میلی متر و همچنین فاصله بین دو محور 2800 میلی متر، خودروی شاسی بلند هاوال H9 به عنوان بزرگ‌ترین عضو خانواده این شرکت به شمار خواهد آمد برای تولید نیروی مورد نیاز این اتومبیل برای حرکت، از یک پیشرانه 2 لیتری چهار سیلندر استفاده کرده است که با سود جستن از توربوشارژر و همچنین سیستم جرقه زنی مستقیم داخل سیلندرهای خود، موفق به تولید 180 کیلو وات قدرت در دور موتور 5500 شده است و همچنین می‌تواند با نوسان دور موتور بین 2000 الی 4000 دور بر دقیقه، 350 نیوتن متر گشتاور تولید کند که برای دریافت و انتقال آن به سمت چرخ‌های محرک اتومبیل، از یک جعبه دنده 8 سرعته اتوماتیک کمک گرفته خواهد شد.
برای راحتی بیشتر سرنشینان، بر روی محورهای جلو اتومبیل از سیستم تعلیق "طبق دوبل" استفاده شده است و بر روی محور عقب اتومبیل هم شاهد بکارگیری سیستم تعلیق پیشرفته "مولتی لینک" هستیم که در میان سیستم‌های تعلیق استاندارد، جزو گران قیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین سیستم تعلیق به شمار می‌رود. علاوه بر این، هرچهار چرخ اتومبیل مجهز به ترمزهای دیسکی خنک شونده است و مهم‌تر از آن، سیستم انتقال قدرت چهار چرخ محرک 4WD خواهد بود که به عنوان یک آپشن ثابت در کنار جعبه دنده 8 سرعته اتومات به مشتریان عرضه می‌شوند.
طراحی ظاهری این خودرو در نیم رخ کمی شبیه به تویوتا پرادو خواهد بود که در مدل‌های قبلی این اتومبیل شباهت‌های آنان بسیار بیشتر بود، اما طراحان هاوال در نسخه‌های جدید هاوال H9 سعی کرده‌اند تا این شباهت‌ها را به حداقل ممکن رسانده و یک چهره اختصاصی برای اتومبیل طراحی کنند که چنین چیزی هم محقق شد. در قسمت جلوی اتومبیل همانند دیگر محصولات هاوال، شاهد یک جلوپنجره بزرگ با ستون‌های افقی هستیم و در اطراف آن هم چراغ‌های پیشانی LED قرار گرفته است که در قاب آن چراغ‌های مخصوص روز هم گنجانده شده است.
برخلاف قسمت جلو، در عقب اتومبیل شاهد یک طراحی خشک و ساده هستیم که دلایل آن را می‌توان در طراحی ساده درب عقب و چراغ‌های خطر اتومبیل دنبال کرد. اما در عوض یک محیط نسبتا لوکس و راحت داخل کابین خواهید داشت که به لطف 3 ردیف صندلی، اجازه حمل 7 نفر را به کاربران خود می‌دهد.
همانطور که گفتیم، این خودرو به عنوان بزرگ‌ترین و قطعا لوکس‌ترین برند این شرکت به شمار خواهد آمد که امکانات رفاهی آن بسیار زیاد بوده و پرداخت به جزییات آنان از حوصله جمع خارج است، اما با ورود به بخش ایمنی، با لیستی جامع روبرو خواهیم شد که فاکتورهای قرار گرفته داخل آن شامل 2 ایربگ ایمنی در جلو/ پرده‌ای و جانبی، آینه‌های داخل کابین ضد بازتاب الکتروکرومیک، سنسورهای جلو و عقب هرکدام 4 عدد، دوربین دید عقب با خطوط کمکی، سیستم نظارت بر وضعیت رانندگی، بسته شدن خودکار پنجره‌های اتومبیل، ورود بدون کلید به کابین، استارت دکمه‌ای، کلید هوشمند و همچنین شامل سیستم مانیتورینگ فشار باد لاستیک‌ها، سیستم ترمز ضدقفل ABS، سیستم توزیع الکترونیکی نیرو بین چرخ‌ها EBD، سیستم کنترل کشش TCS، کمک ترمز BA، سیستم کنترل پایداری الکترونیکی اتومبیل ESP، سیستم کمک حرکتی و ایستایی در سربالایی HAC، کنترل حرکت اتومبیل در سرپایینی HDC، سیستم کروز کنترل، ترمز پارک الکترونیکی و در پایان شامل 6 حالت مختلف رانندگی خواهد شد که در این خصوص می‌توان به حالت‌های "خودکار"، "اسپرت"، "شن و ماسه"، "برف"، "گلی" و "4L" اشاره داشت.

کد خبر 86044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha