«رنو نیسان» با همکاری «مرسدس بنز» پیشرانه جدید می سازد

پرشین خودرو: رنو اقدام به طراحی و ساخت یک پیشرانه جدید توربوشارژر کرده است که مجهز به سیستم پاشش سوخت مستقیم در داخل سیلندرهای اتومبیل بوده و با همکاری دو کمپانی بزرگ خودروسازی نیسان و مرسدس بنز توسعه پیدا کرده است.

به گزارش پرشین خودرو، این پیشرانه با تایید شرکت سازنده، از سال آینده بر روی محصولات این 3 شرکت خودروسازی مورد استفاده قرار خواهد گرفت که دارای حجم 1.3 لیتری بوده و با استفاده از سوخت بنزین برای احتراق، می‌تواند سه خروجی قدرت 115 اسب بخاری، 140 اسب بخاری و همچنین نیروی 160 اسب بخاری داشته باشد که نسخه TCe 115 آن تنها با جعبه دنده دستی و یا دو نسخه دیگر TCe 140 و TCe 160 آن با دو جعبه دنده دستی یا اتوماتیک فعالیت خود را دنبال می‌کنند.
در مقایسه با پیشرانه قدیمی TCe 130، نسخه جدید آن تبدیل به TCe 140 شده است که قادر به تولید 35 نیوتن متر گشتاور بیشتر در محدوده 1500 الی 3500 دور بر دقیقه خواهد بود. همانطور که در ابتدا گفتیم، این پیشرانه با همکاری 3 کمپانی بزرگ خودروسازی "رنو"، "نیسان" و "مرسدس بنز" توسعه پیدا کرده است که از ویژگی‌های منحصربه فرد آن می‌توان به سیستم پاشش سوخت مستقیم چند سوراخ، طراحی محفظه احتراق خاص برای بهبود ترکیب سوخت و هوا و همچنین تکنولوژی پوشش موتور برگرفته از "نیسان GT-R" اشاره داشت که ادعا می‌شود بهره‌وری در کاهش اصطکاک و بهینه سازی در انتقال حرارت پیشرانه را در پی دارد.
رنو ادعا می‌کند که این واحد قدرت نه تنها در سرعت‌های پایین گشتاور بیشتری تولید می‌کند، بلکه می‌تواند این گشتاور خطی را در سرعت‌های بالاتر (تا دورهای متوسط) هم تولید کند که نتیجه آن افزایش سطح رانندگی و ارائه پاسخ بهتر از سوی پیشرانه به خواسته‌های راننده خواهد بود.

کد خبر 86133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha