فوت ۶۰۷ نفر در محورهای مواصلاتی استان کرمان در سال 96

پرشین خودرو:جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به فوت ۶۰۷ نفر در محورهای مواصلاتی این استان طی سال جاری گفت: ۵۵ درصد افراد فوت شده متاهل بوده اند.

به گزارش پرشین خودرو، به نقل ازمهر،ناصر فرشید جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان پیش از ظهر دوشنبه در آغاز رزمایش طرح ترافیکی زمستان ۹۶ در ستاد فرماندهی انتظامی استان کرمان اظهار داشت: نیروی انتظامی در طول سال ماموریت های متعددی در مناسبت های مختلف را بر عهده دارد.

وی با اشاره به اینکه تامین امنیت، آرامش و خدمت رسانی به مردم از جمله وظایف نیروی انتظامی است، افزود: یکی از ماموریت های ویژه پلیس با شروع فصل سرما طرح ترافیکی زمستانه است.

فرشید بیان کرد: طرح ترافیکی زمستانه از امروز همزمان با سراسر کشور به مدت سه ماه در استان کرمان برگزار می شود و در صورت لزوم این طرح ادامه خواهد یافت.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان عنوان کرد: هدف از برگزاری طرح ترافیکی زمستانه کنترل دقیق عبور و مرور وسایل نقلیه در معابر و محورهای مواصلاتی، عملیات امداد و نجات برای در راه ماندگان احتمالی، جلوگیری از تردد وسایل نقلیه فاقد تجهیزات زمستانه مانند زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی و در شرایط خاص، تسهیل عبور و مرور و ایمنی رانندگان و مسافرن در محورها، پیشگیری از انسداد معابر و رسیدگی فوری به افرادی است که در جاده ها دچار مشکل شده اند.

فرشید تصریح کرد: هدف از اجرایی این رزمایش اطلاع رسانی و آگاه سازی به همه شهروندان، ایجاد هماهنگی هر چه بیشتر بین مسئولان سازمان ها و ادارات مربوطه است.

وی بیان داشت: خوشبختانه در مجموعه مدیریتی استان کرمان بین مسئولان و سازمان ها همراهی و همدلی وجود دارد و قطعا نفع این همراه بودن برای مردم است.

وقوع ۲۲۲۰ فقره تصادف در محورهای مواصلاتی کرمان

فرشید عنوان کرد: متاسفانه در هشت ماه ابتدای سال جاری دو هزار و ۲۲۰ فقره تصادف رخ داده که ۶۰۷ نفر در این تصادفات جان خود را از دست داده اند و بالغ بر سه هزار و ۱۰۰ نفر مجروح شده اند.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان ابراز داشت: علل عمده تصادفات هشت ماه امسال واژگونی خودرو با ۴۹ درصد، برخورد دو وسیله نقلیه ۴۴ درصد و هفت درصد برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بوده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تصادفات هشت ماه امسال در محورهای اصلی رخ داده است، تاکید کرد: عدم توجه به مقررات و رعایت نکردن بسیاری از مسائل علل بروز تصادفات است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان بیان کرد: وسایل نقلیه مقصر در تصادفات به ترتیب ۶۱ درصد سواری، ۱۹ درصد موتورسیکلت، ۱۰ درصد وانت و شش درصد کامیون بوده است.

فرشید افزود: در هشت ماه ابتدای سال جاری بیشترین فوتی ها در جاده های شهرستان های کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت رخ داده است و ۵۵ درصد از فوتی ها در تصادفات جاده ای متاهل بوده اند و ۴۷ درصد سن افراد فوت شده بین ۲۱ تا ۴۰ سال است.

جانشین فرمانده انتظامی استان کرمان گفت: باید قوانین و مقررات را رعایت کرده و به حق دیگران احترام بگذاریم تا شاهد این حوادث و صحنه های ناگوار نباشیم.

وی تصرح کرد: سال گذشته این طرح را انجام داده ایم و متاسفانه در دوران اجرای این طرح یک هزار و چهار نفر مجروح و ۱۷۶ نفر در محورهای مواصلاتی استان کشته شدند، هر چند نسبت به مدت مشابه سال ۹۴ توانستیم ۱۴ درصد کاهش کشته داشته باشیم.

کد خبر 86145

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha