کد خبر 8621
۶ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۳
حقایق کد تخلف 1088 از نگاهی متفاوت

پرشین خودرو: شاید شما هم این تابلو را بشناسید، تابلویی با زمینه آبی و ضربدری به رنگ قرمز که مفهوم آن توقف مطلقا ممنوع است.

به گزارش «پرشین خودرو»، اکثریت راننده ها با آن آشنا هستند و عده ای هم که آنرا نمی‌شناسند و یا در گذشته توجهی به آن نمی‌کردند، حال باید به آن توجه کنند. چند سالی است که در تمامی خیابانهای شهرهای بزرگ راننده ها با تابلو توقف مطلقا ممنوع برخورد میکنند اما به دلیل مبلغ کم جریمه آن (در گذشته) کمتر کسی به وجود تابلو در خیابان اهمیت می‌داد و بعضا بعد از مراجعه به محل پارک خودرو خود متوجه می‌شدند که حتی برگه جریمه ای برایشان صادر نشده است. از این رو بارها رانندگان و مالکین خودروهایشان را در محل توقف مطلقا ممنوع پارک کردند. اما از یکم دیماه سال 1390 شرایط تغییر کرد و با اجرای مرحله دوم تشدید برخورد با جرایم رانندگی مبلغ جریمه توقف مطلقا ممنوع از 13 هزار تومان به 40 تومان افزایش پیدا کرد و حال تمام کسانی که از کنار این تابلو ساده گذر می‌کردند به آن توجهی خاص می‌کنند زیرا که در حالیکه مبلغ جریمه آن سه برابر شده است اما خبری از پارکینگ برای پارک خودروها نیست و حال رانندگان با سردگمی دست به گریبانند و بین جریمه و حتی حمل با جرثقیل بایستی یکی را انتخاب نمایند. به گزارش رانه نیوز، در کشورمان خیابانها استانداردهای لازم را ندارد در بعضی موارد دیده شده شرکت یا سازمانی اقدام به حفاری نموده اما آن محل روزها و حتی ماهها در وضعیت نامناسب رها می‌شود و حتی علائم مناسب برای روز و شب در آن محل قرار نمی‌گیرد. بعضا دیده شده که باعث حادثه می‌شود و هیچ کس مسئولیت حادثه را برعهده نمی‌گیرد و راننده به عنوان خاطی معرفی می شود. در خصوص بحث حمل و نقل عمومی نیز متاسفانه هنوز هم مشکلات برطرف نشده است و در پایان ساعات کار روزانه با حجم بالای ترافیک در بزرگراه‌ها و خیابانها روبرو هستیم و همچنین مسافران بسیاری در سرما و یا گرما به انتظار تاکسی و یا اتوبوس می نشینند و ازدحام در واگنهای مترو باعث انزجار از آن می‌شود و کمتر کسی رغبت به استفاده از آن را نشان می‌دهد. شاید در اجرای چنین طرحی افزایش جریمه هایی مانند سرعت، سبقت، عبور از چراغ قرمز و ... (جریمه های حادثه ساز) منطقی و معقول به نظر برسد اما افزایش جریمه ای مانند توقف مطلقا ممنوع در حالیکه نه تنها محل مناسبی پارک خودروها تعبیه نشده بلکه معدود معابر مناسب نیز بطور غیرمنطقی به تابلو توقف مطلقا ممنوع مجهز شده اند که شاید نیاز مجدد به بررسی کد تخلف 1088 از سوی راهنمایی و رانندگی باشد و شاید هم بایستی این جریمه ها را مراجعی پرداخت نماید که انواع و اقسام مالیات و عوارض سالیانه را از خودروها دریافت می‌نماید اما به تنها مسئله ای که توجه ندارد این است که همین خودروها نیاز به فضای پارک کردن نیز دارند.
کد خبر 8621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد ۰۰:۰۰ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۱
    0 0
    سلام لازم است یک ارگان رسمی، یک نظر سنجی در مورد این موضوع انجام دهد. وقتی که پارکینگ نیست و همه طول خیایان توقف ممنوع است، چه باید کرد؟