خودروساز باید مطالبات قطعه سازان را به موقع پرداخت کند

پرشین خودرو: در تمام قراردادهای جدید خودرویی تنها عده ای خاص به بازی گرفته شده اند و اینطور نیست که تمام قطعه سازان فعال باشند.

فرهاد بهنیا عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو ضمن بیان این مطلب گفت: متاسفانه تعداد قطعه سازانی که برای ساخت محصولات جدید پژو و رنو انتخاب شده اند محدود بوده و همه به بازی گرفته نشده اند.
وی ادامه داد: صنعت قطعه سازی برای تولید محصولات جدید نیازمند بهبود تکنولوژی تولید خود و سرمایه گذاری جدید است و این همه بدون نقدینگی قابل تصور نیست.
عضو انجمن قطعه سازان با اشاره به مطالبات قطعه سازان از خودروسازان گفت: اگر ما این امکان را داشتیم که 15 تا 20 روزه طلب خود را از خودروسازان دریافت کنیم مطمئنا سرمایه گذاری خوبی می توانستیم در بخش های تولیدی و تحقیقاتی خود انجام دهیم.
بهنیا تاکید کرد: در حال حاضر پرداخت مطالبات ما گاهی 4 ماه طول می کشد و از آن طرف به قطعه ساز فشار می آورند که به روز شود و برای تولیدات جدید خود را آماده کند. باید کسی پیدا شود و بگوید قطعه ساز از کجا می تواند سرمایه لازم برای این تغییر را فراهم کند؟
وی افزود: وزارت خانه بودجه ندارد، تسهیلات بانک گران است و تنها راه برای تامین هزینه ها همان مطالباتی است که خودروساز باید پرداخت کند.

برخی افراد، منافع ملی را تشخیص نمی دهند

عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان ایران در مورد موضوع قاچاق قطعه به ایران گفت: در جامعه ما برخی افراد حضور دارند که منافع ملی را تشخیص نمی دهند و منافع شخصی را ترجیح می دهند؛ در صنف قطعه نیز ممکن است از این نوع افراد وجود داشته باشد.
وی ادامه داد: سودجو بودن مختص یک قشر و حرفه خاص نیست بلکه همه انسان ها می توانند برای درآمد بیشتر و کسب راحت تر، دست به برخی کارها و خلاف ها بزنند.
بهنیا با اشاره به این مطلب که دولت باید بازار و بحث قاچاق را بررسی و مدیریت کند گفت: نتیجه ورود کالای قاچاق و استفاده از آن ممکن است منجر به بروز حادثه ای دلخراش شود. این وظیفه دولت است که جلوی واردات غیر قانونی را بگیرد.
وی در مورد راه حل جهانی برای قاچاق گفت: روش خوداظهاری در بسیاری از کشورهای جهان استفاده شده و جواب هم داده و کشورهای صنعتی در تمام حوزه ها این کار را کرده اند. اگر خود اظهاری جواب نداد باید از جریمه های سنگین برای جلوگیری از قاچاق کالا استفاده کرد.

کد خبر 86295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha