باید وضعیت راه‌های استان ارتقاء یابد

پرشین خودرو:استاندار خوزستان با اشاره به حادثه تصادف اتوبوس کاروان راهیان‌نور گفت: جاده‌های ما باید از خشونت خارج شود.

به گزارش پرشین خودروبه نقل از مهر، غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در جمع خبرنگاران با اشاره به حادثه اخیر تصادف اتوبوس راهیان‌نور گفت: ضمن تسلیت این موضوع به خانواده‌های داغدار، باید بگویم که ما همیشه گلایه‌مند وضعیت راه‌ها هستیم و باید وضعیت راه‌های استان ارتقاء یابد.

وی افزود: خوزستان از نظر جابجایی مسافر رتبه سوم و چهارم را در کشور دارد، از بابت محل حمل کالا و بار، رتبه اول و دوم، اما به لحاظ میزان راه‌ها، جایگاه‌ ششم و هفتم کشوری را دارد؛ این یعنی امکان تصادف و آسیب‌ دیدن در جاده‌های ما بالاست.

استاندار خوزستان ادامه داد: وقتی در یک وسعت کم، حجم زیاد کالا و مسافر جابجا می‌شود؛ این به معنای کاهش استاندارد جاده است.

شریعتی توضیح داد: برخی پروژه‌ها در حوزه راه، ملی و برخی استانی هستند. ما پروژه‌های استانی را به جد دنبال می‌کنیم و راه‌ها جزو اولویت‌های اصلی ما است. با اطمینان می‌گویم در زمینه راه‌های استانی بیش از توان تلاش کرده‌ایم.

وی اظهار کرد: یکسری راه‌ها هم دست وزارت راه و شهرسازی و شرکت زیرساخت‌ها است که ما پیگیر آنها هم هستیم و فشار می‌آوریم؛ اما متأسفانه آن بخشی که دست شرکت زیرساخت‌ها است، به کندی پیش می‌رود.

استاندار خوزستان تصریح کرد: ما حتی درخواست کردیم همه پروژه‌ها را استانی کنند؛ در این صورت خودمان متولی می‌شویم و پاسخگو خواهیم بود.

شریعتی با اشاره به راه‌های کشوری در سایر استان‌ها گفت: به عنوان مثال جاده اسلام‌آباد غرب به قصرشیرین که مسیر اربعین حسینی است، اعتبارات بسیار خوبی داشت و رونق خوبی گرفت، اما ما هم مسیر چزابه و شلمچه را داریم و در طول سال، کاروان راهیان‌نور از خوزستان عبور می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: به ما می‌گویند خوزستان منابع زیادی دارد، اما واقعیت این است که مشکلات ما هم بزرگ است؛ انتظار ما این است که در حوزه راه توجه بیشتری به استان شود تا جاده‌های ما از خشونت خارج شوند و دیگر شاهد اتفاق‌هایی نظیر آنچه در جاده‌های خوزستان شاهد بوده‌ایم، نباشیم.
 

کد خبر 86350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha