تامین‌کننده تایرهای رنو در ایران انتخاب شد

پرشین خودرو: سرانجام با تایید رنو فرانسه، گروه صنعتی بارز به عنوان تنها تامین کننده تایرهای محصولات تولیدی رنو در ایران انتخاب شد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای خودرو ، مازیار روغنی، جانشین مدیرکل بازاریابی و صادارت گروه صنعتی بارز با اعلام این خبر به «دنیای خودرو» گفت: کیفیت بالای محصولات بارز و درنهایت موفقیت این گروه صنعتی در پشت سر گذاشتن استانداردهای روز اتحادیه اروپا و دریافت تاییدیه رنو فرانسه باعث شد این شرکت، گروه صنعتی بارز را به‌عنوان تنها تامین‌کننده تایر برای خودروهای تولیدی خود در ایران معرفی کند.

بر‌این اساس، دو شرکت ایران‌خودرو و پارس‌خودرو به‌عنوان تولیدکنندگان محصولات رنو در ایران باید از تایرهای بارز روی محصولات خود استفاده کنند.

این مقام مسئول در گروه صنعتی بارز با تاکید بر اینکه رنو در بلند‌مدت خود برنامه‌ای برای افزایش تامین‌کننده‌های تایر ندارد، گفت: بر‌اساس توافق انجام‌شده گروه صنعتی بارز وظیفه تامین تایرهای موردنیاز برای دیگر محصولات رنو را که درآینده در ایران تولید می‌شوند، نیز خواهد داشت و علاوه‌بر تندر۹۰ و ساندرو، تایرهای رنو فلوئنس و داستر نیز توسط بارز تامین و به‌صورت OE روی خودروها نصب خواهند شد.

وی سابقه شروع همکاری با رنو فرانسه را مربوط به هفت‌سال قبل دانست و اظهار کرد: در همان روزهای نخست ورود رنو به بازار ایران، این کمپانی به بررسی تایرهای تولیدشده توسط تولیدکنندگان داخلی پرداخت و پس از بررسی‌های فراوان و انجام تست‌های فنی روی تایرهای بارز را به‌عنوان تامین‌کننده تایر در ایران انتخاب کرد.

جانشین مدیرکل بازاریابی و صادرات گروه صنعتی بارز از آغاز رایزنی‌‌ها با پژو فرانسه خبر داد و بیان کرد: رایزنی‌ها برای تامین تایرهای موردنیاز پژو ۲۰۸و ۳۰۱ آغاز و در اولین مرحله ۱۴۰حلقه تایر برای انجام آزمایش‌های فنی به‌فرانسه ارسال شده است و درآینده با آغاز تولید محصولات جدید پژو در ایران، تایرهای تولیدی بارز به‌عنوان OE روی این خودروها نصب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه پیش‌از این نیز تمام محصولات بارز E-MARK داشتند و مطابق استانداردهای اتحادیه اروپا تولید می‌شدند، از اقدام این شرکت برای دریافت E-MARK جدید به‌منظور دریافت استانداردهای SWR خبر داد و گفت: محصولات آتی گروه صنعتی بارز با استاندارد SWR به بازار عرضه خواهند شد و میزان صدا، ترمزگیری در زمین خیس و مقاومت غلتشی تایر در این تایرها با رعایت استانداردهای اروپایی خواهند بود.

به‌گفته مسئولان گروه صنعتی بارز، محصولات این مجموعه تحت لیسانس کانتیننتال آلمان تولید می‌شوند و به همین دلیل مشکلی برای دریافت استانداردهای اتحادیه اروپا ندارند.

کد خبر 86356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha