آنچه در مورد جعبه دنده دستی و اتوماتیک باید بدانید

پرشین خودرو: یکی از نکاتی که به چشم می‌آید این است که خودروهای جدید اکثرا با جعبه‌دنده اتوماتیک عرضه می‌شوند، اما سوال این است که آیا این باور درست است که جعبه دنده‌های دستی سریع‌تر از اتوماتیک‌ها هستند؟

به گزارش پرشین خودرو، جعبه دنده‌های اتوماتیک در میان مردم محبوبیت بسیار زیادی پیدا کرده‌اند، به همین دلیل شرکت‌های خودروسازی سعی در پیشرفت هر چه بیشتر این نوع از جعبه دنده‌ها دارند و نوع دستی کم کم به دست فراموشی سپرده می‌شود.

اما برخی بر این باورند که جعبه دنده دستی بسیار سریع‌تر از جعبه دنده اتوماتیک است، اما سوال این جا است که آیا واقعا این گونه است؟

حقیقت این است که پیش از آمدن سیستم‌های جدید برای گیربکس اتوماتیک، جعبه دنده‌های دستی واقعا سریع‌تر از نوع اتوماتیک بودند اما امروزه، به لطف سیستم‌های جدید مانند CVT، دو کلاجه و غیره، این امر دیگر صحت ندارد و گیربکس اتوماتیک تا حد زیادی سریع‌تر از گیربکس‌های دنده‌ای است.

البته شاید باور این حقیقت برای دوست داران جعبه دنده دستی کمی سخت باشد اما حقیقت تلخ این است که جعبه دنده‌های اتوماتیک امروزه سریع‌تر از نوع دستی عمل می‌کنند.

علاوه بر این، یکی دیگر از مزیت‌های گیربکس‌های اتوماتیک حذف شدن کلاج و آسان‌تر شدن رانندگی در ترافیک، مخصوصا در کلان شهرها است.

کد خبر 86385

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha