پیش فروش و افزایش قیمت خودرو بدون مجوز ممنوع!

پرشین خودرو: بارها اعلام کرده ایم که شرکت ها برای اینکه بتوانند پیش فروش انجام دهند باید از وزارت صنعت مجوز دریافت کنند و چنانچه این مهم رخ ندهد یک تخلف آشکار خواهد بود و ما با آن برخورد می کنیم.

شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در گفت وگو با خبرنگار پرشین خودرو با بیان این مطلب گفت: بدون شک با مجموعه هایی که بدون داشتن مجوز قانونی دست به پیش فروش خودرو می زنند، برخورد می کنیم.
وی ادامه داد: انجام پیش فروش خودرو بدون اخذ مجوز از وزات صنعت، معدن و تجارت، تخلف است و سازمان حمایت در حال پیگیری تخلفات از سوی برخی شرکت های خودرویی و مجموعه های گری مارکت است.
میرآخرلو با اشاره به اینکه پرونده های تخلف های صورت گرفته برای محاکم قضایی ارسال شده است و این روند ادامه دار خواهد بود، تصریح کرد: ما وظیفه داریم تا اطلاع رسانی کنیم و جامعه بداند که از کدام بخش ممکن است متضرر شود.
این مقام مسوول تاکید کرد: بسیاری از این شرکت های متخلف در زمان تحویل خودرو دچار مشکل می شوند زیرا ظرفیت تحویل خودرو در حجم بالا را ندارند اما ثبت نام خود را متوقف نیز نمی کنند.

با تغییر قیمت ها برخورد خواهیم کرد
معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان در مورد تغییر قیمت فروش برخی از خودرو ها تاکید کرد: این تغییر قیمت یکی به قیمت پایه خودرو بر می گردد و یکسری هم به عوامل بازار که ناشی از شرایطی است که ممکن است به دلیل برخی قوانین مانند بسته شدن سامانه ثبت سفارش اتفاق افتاده باشد.
وی افزود: به هر حال از دی ماه سال گذشته ثبت سفارش برای گری مارکت ها بسته شد و همین اتفاق از تیر ماه برای تمام نمایندگان نیز افتاد. این مهم موجب بر هم خوردن تعادل در عرضه و تقاضا و در نتیجه باعث تغییر قیمتی برخی محصولات شد.
میرآخرلو تاکید کرد: چنانچه افزایش قیمتی که در برخی برندها و مدل ها رخ داده توسط شرکت واردکننده رخ داده و به شرایط بازار مربوط نباشد، سازمان حمایت با آن برخورد خواهد کرد.
وی تصریح کرد: خوشبختانه شرکت های خودرویی به خوبی می دانند که اگر تخلف کنند با قانون و سازمان حمایت طرف خواهند شد و این یعنی ضرر مجموعه از انجام یک تخلف، بنابراین؛ میزان تخلفات در این بخش افزایش پیدا نخواهد کرد.

کد خبر 86391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha