کد خبر 86396
۲۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۳
بی رونقی بازار خودرو در  چین

پرشین خودرو:کارشناسان از بی رونقی بازار خودروی چین در سال 2018 خبر دادند

به گزارش پرشین خودرو به نقل از رویترز، کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی و مالی در چین می‌گویند بازار خودروی این کشور در سال 2018 از رونق خواهد افتاد.
ارزیابی کارشناسان و تحلیلگران مسائل اقتصادی و مالی حاکی از آن است که میزان رشد بازار خودرو در چین در سال 2018 به سه درصد افت خواهد کرد. یکی از مسئولان فدراسیون صنایع خودروسازی چین اعلام کرد اگر پیش بینی‌ها در خصوص کاهش رشد بازار خودرو در چین در سال پیش رو تحقق یابد برای دومین سال پیاپی خواهد بود این بازار در چین کاهش رشد خواهد داشت. این مسئله از آنجا مهم است که بازار خودرو چینی بزرگترین بازار در جهان است.
برای سال 2017 پیش بینی‌های صورت گرفته حاکی از آن است که رشد بازار خودروی چین به سه و نیم درصد خواهد رسید. این درحالی است که رقم پنج درصد برای میزان رشد بازار خودروی این کشور در امسال تعیین شده بود.
برای آنکه میزان کاهش رشد اقتصادی بخش بازار خودرو در چین مشخص شود باید به میزان رشد آن در سال 2016 اشاره کنیم. میزان رشد بازار خودروی چین در سال 2016 به میزان 13 ممیز هفت دهم درصد بود.
علت بخشی از کاهش رشد بازار خودرو در چین، سیاست‌هایی است که پکن در نظر دارد در این زمینه به اجرا گذارد. بر اساس این گزارش پکن در سیاست‌های جدید در زمینه تولید خودرو، توجه را به تولید خودرو‌های برقی و هیبردی داده است.
در ماه نوامبر امسال میزان فروش خودرو‌های نو در این کشور در مقیاس ماهانه تنها هفت دهم و در مقیاس سالیانه، سه ممیز شش دهم درصد افزایش یافت. از نظر تعداد، در ماه نوامبر امسال 25 میلیون و 800 هزار دستگاه خودرو در چین فروخته شد.

کد خبر 86396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha