تکذیب واردات خودروی قاچاق به کشور

پرشین خودرو: در حالی اظهارات روز گذشته رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ورود غیرقانونی ۶ هزار دستگاه خودرو به کشور بار دیگر بحث قاچاق خودرو را داغ کرده است که گمرک ایران ادعاهای مطرح شده را رد کرد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از دنیای اقتصاد، گمرک جمهوری اسلامی در اطلاعیه خود با تشریح ضوابط فنی واردات خودرو تاکید کرده که خودرو کالایی قاچاق‌پذیر نیست و امکان ورود خودرو به کشور از گمرکات بدون طی مراحل قانونی و شماره‌گذاری در پلیس راهور وجود ندارد.

در اطلاعیه گمرک تشریح شده است: ادعای قاچاق ۶هزار دستگاه خودروی لوکس کذب محض است و باید این نماینده مجلس پاسخ دهد که چگونه این خودروها در داخل کشور شماره‌گذاری شده‌اند و آیا پروانه گمرکی یا پته الکترونیکی برای این خودروها صادر شده است؟

در حال حاضر اطلاعات تمامی خودروهای ترخیص شده از گمرک در سامانه جامع گمرکی و پنجره واحد تجارت فرامرزی ثبت و به تفکیک تمامی پروانه‌های گمرکی صادر شده موجود است و حتی یک دستگاه خودروی وارداتی هم بدون اخذ مجوزها و حقوق ورودی و سود بازرگانی از گمرکات ترخیص نشده است.

در ادامه تاکید شده است: ضمن اینکه با مصوبه هیات‌وزیران واردات انواع خودرو منوط به داشتن نمایندگی خدمات پس از فروش و اخذ گواهی نمایندگی از مرکز اصناف وزارت صمت و گواهی‌های سه‌گانه است؛ بنابراین ترخیص خودروهای موصوف از گمرکات کشور صرفا پس از ابلاغ ضوابط مذکور از سازمان توسعه تجارت وزارت صمت و صدور ثبت‌سفارش از سازمان مذکور و رعایت مهلت مقرر قانونی مربوطه و اخذ حقوق ورودی مصوب هیات دولت امکان‌پذیر است.

همچنین در ادامه آمده است که با توجه به لینک ارتباط الکترونیکی گمرک ایران با سازمان‌‌های همجوار از جمله صدور کارت ترخیص راهور ناجا (مرکز شماره‌گذاری نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران)، عملا امکان ورود غیرقانونی خودرو و صدور پلاک میسر نیست.

کد خبر 86438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha