کد خبر 86452
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۰
تویوتا «میرای» صاحب بهترین تکنولوژی 2017

پرشین خودرو: تویوتا در نمایشگاه اتومبیل لس آنجلس در سال ۲۰۱۴ اولین خودروی هیدروژنی خود را با نام "میرای" معرفی کرد.

به گزارش پرشین خودرو، خودرویی که درون آن دو مخزن فیبرکربنی برای جای دادن سوخت هیدروژن درنظر گرفته شده است. تویوتا از سال ۱۹۹۲ پروژه خودروهای پیل سوختی را شروع کرده و توانست اولین محصول هیدروژنی خود یعنی میرای را در اکتبر سال ۲۰۱۵ در کالیفرنیا بفروش برساند.
تویوتا میرای که از جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا بهرمند است جوایز متعددی را از سوی نشریات و موسسات تحقیقاتی دریافت کرده است. سایت Events.businessgreen هر ساله به بررسی شرکت های مختلفی در زمینه تکنولوژی های پاک می پردازد. این شرکت برای سومین بار ۲۰۰ شرکت و موسسه فعال در زمینه تکنولوژی های پاک را مورد بررسی قرار داده تا جدیدترین تکنولوژی های استفاده شده توسط این شرکت ها شناسایی شوند. در این میان خودروی هیدروژنی تویوتا میرای توانست عنوان " بهترین تکنولوژی سال 2017" را از سوی این سایت دریافت کند.

تیم تحقیقاتی تویوتا نیز در این خصوص اعلام کرده اند: در این برهه بسیار مهم، ورود تویوتا میرای کمک شایانی در حفظ محیط زیست خواهد داشت. قطعا میرای می تواند با ورودش به بازار نقش پررنگی در تغییر رویه عملکرد سوخت و کمک به هوای پاک ایفا کند. خودرویی که با آلایندگی صفر حرف های زیادی برای گفتن دارد.

تویوتا میرای از یک موتور الکتریکی بهرمند است که به وسیله سوخت هیدروژن و ترکیب با اکسیژن کار می کند و تنها خروجی آن آب است. این پیشرانه ۱۵۲ اسب بخار قدرت و ۳۳۵ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. این سدان نیمه لوکس هیدروژنی که شتاب صفر تا صد آن ۹ ثانیه است، دارای طول ۴۸۹۰ میلی متر، عرض ۱۸۱۵ میلی متر و ارتفاع ۱۵۳۵ میلی متر می باشد.

 

برای آشنایی با نماینده رسمی تویوتا در ایران کلیک کنید

کد خبر 86452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha