همکاری خودروسازان ژاپنی برای ساخت یک شبکه سراسری هیدروژن

پرشین خودرو: کمپانی خودروسازی تویوتا، هوندا، نیسان و 8 شرکت ژاپنی فعال در زمینه‌های مختلف، یک قرارداد مشترک با یکدیگر امضا کرده‌اند.

به گزارش پرشین خودرو، نتیجه این قرارداد مشترک، ساخت و راه اندازی یک شبکه بزرگ از جایگاه و ایستگاه‌های سوخت هیدروژن در سراسر کشور ژاپن خواهد شد تا زمینه‌های لازم را برای طراحی و توسعه سریع‌تر ماشین‌های هیدروژنی توسط خودروسازان ژاپنی فراهم سازد.
جزییات این طرح در ابتدای ماه "می" سال جاری با امضای یک تفاهم نامه بین شرکت‌های بزرگ ژاپنی اعلام شد که علاوه بر شرکت‌های بزرگ خودروسازی همچون تویوتا، هوندا و نیسان، دیگر شرکت‌های حضور یافته در این پروژه بزرگ ملی برای ارتقا و استفاده از سوخت جایگزین هیدروژنی، شامل شرکت‌های "نیپون اویل و انرژی"، "ایدمیتسو کوسان"، "ایواتانی"، "توکیو گاز"، "توهو گاز"، "ایر لیکوید ژاپن"، "تویوتا تسوشو" و همچنین در پایان شامل "بانک توسعه ژاپن" می‌شود که نتیجه همکاری آنان به توسعه و ساخت یک شبکه بزرگ از جایگاه و ایستگاه‌های سوخت هیدروژن خواهد شد.
در چهار سال اول این پروژه، شرکت‌های مذکور قصد دارند تا 80 جایگاه سوخت هیدروژنی در سراسر کشور ژاپن احداث کنند و تا سال 2020 میلادی، قصد دارد تا به تولید و عرضه نزدیک به 40 هزار اتومبیل هیدروژنی در کشور ژاپن کمک کنند. فراتر از احداث جایگاه‌های سوخت هیدروژن، این پروژه می‌تواند فناوری‌های جدید در زمینه هیدروژن را ارتقا بخشد، شارژ و سوخت گیری ماشین‌های هیدروژنی را راحت‌تر کند و همچنین اطمینان حاصل شود که در سراسر کشور ژاپن، جایگاه سوخت هیدروژن و همچنین امکانات مورد نیاز آنان در دسترس کاربران قرار گیرد.
اگرچه بسیاری از شرکت‌های بزرگ خودروسازی در سراسر جهان، وسایل نقلیه خود را توسط سیستم‌های محرک الکتریکی پاکسازی می‌کنند، اما این توافق میان شرکت‌های ژاپنی نشان می‌دهد که توسعه و تولید ماشین‌های هیدروژنی که تعداد آنان شاید به انگشتان دست هم نرسد، در بین خودروهای آینده نقش مهمی را ایفا خواهند کرد و مزیت‌های دارند که هیچگاه ماشین‌های الکتریکی به آن دست نخواهند یافت.

کد خبر 86460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha