کد خبر 86506
۲۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۶
پایان کار نخستین پیام‌رسان دنیا

پرشین خودرو: پیام رسان AIM پس از 20 سال از آغاز فعالیت خود سرانجام در 15 دسامبر 2017 به کار خود خاتمه داد.

به گزارش پرشین خودرو به نقل از باشگاه، شاید بسیاری از کاربران امروزی پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی با نخستین پیام رسان جهان آشنایی کمی داشته باشند و یا اصلا نام آن را نشنیده باشند. در سال 1997 میلادی شرکت AOL یک نرم افزار پیام رسان مجزا به نام AIM را راه اندازی و کاربران بسیاری را به سمت خود جذب کرد. اما در ادامه با ظهور قدرت‌ها و فناوری‌های جدید نتوانست هماهنگ با فناوری روز دنیا پیشرفت کند تا اینکه شرکت AOL اعلام کرد در سال 2017 میلادی این پیام رسان به کار خود پایان خواهد داد.

این پیام رسان به عنوان نخستین پیام رسان جهان پس از گذشت 20 سال سرانجام در روز 15 دسامبر سال 2017 میلادی به کار خود خاتمه داد. گفتنی است؛ ارائه نشدن نسخه موبایلی برای این پیام‌رسان و نیز استفاده از پروتکل پیام‌رسانی پرهزینه علت های پیشرفت نکردن این پیام رسان خاطره انگیز اعلام شده بود.

حساب توییتر پیام رسان قدیمی AIM هم با رسیدن این تاریخ خبر از پایان کار رسمی و خداحافظی کامل این پیام‌رسان با کاربرانش داد. پیش تر از این نیز مدیران این شرکت از کاربران این پیام رسان خواسته بودند تا از اطلاعات و تصاویر خود در سرور AIM ذخیره بگیرند.

اولین پیام رسان دنیا به کار خود پایان داد

کد خبر 86506

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha