سهم 60 درصدی خودروهای شخصی در حمل و نقل

پرشین خودرو:رییس شورای شهر اصفهان گفت: ضریب سفر در اصفهان ۲ سفر در روز به ازای هر نفر است که گاهی ۶۰ درصد از آن با وسایل حمل‌ونقل شخصی انجام می‌شود.

به گزارش پرشین خودروبه نقل ازایسنا، فتح الله معین امروز (یکشنبه) در جلسه علنی شورای شهر اصفهان با اشاره به معضل آلودگی هوا در فصول سرد سال، اظهار کرد: باید در افق بلند مدت تلاش کنیم نیاز به سفر شهروندان را کاهش دهیم و به سمت شهر الکترونیک حرکت کنیم. توسعه سامانه‌های مخابراتی یکی از اصلی‌ترین زیرساخت‌های مورد نیاز شهر اصفهان است.

وی ادامه داد: امروز آمار سفرهایی که با خودورهای شخصی انجام می‌شود نگران کننده است. گاهی تا ۶۰ درصد از سفرها با خودرو انجام می‌شود. ۱۸ تا ۲۰ سفر در اصفهان با اتوبوس انجام می‌شود. حدود ۱۲ درصد سفرها با تاکسی و ۱۰ درصد با موتور سیکلت انجام می‌گیرد. در حال حاضر ۴ درصد سفرها با دوچرخه انجام می‌شود.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: شهر اصفهان به خاطر بافت تاریخی مرکزی امکان پذیرش ترافیک را در مرکز خود ندارد. به همین خاطر اصفهان باید همچون دیگر کلانشهرهای جهان برای رفع مشکل آلودگی هوا، کاهش مصرف سوخت و کاهش زمان‌سفر به سمت حمل‌ونقل عمومی برود.

معین ادامه داد: به همت شورای اسلامی و شهرداری اصفهان در حال بهبود شرایط سامانه اتوبوس‌رانی هستیم و حمل‌ونقل عمومی در حال نوسازی است. متاسفانه هزینه‌های این نوسازی بسیار زیاد است و لازم است از یارانه‌های دولتی استفاده شود. انتظار داریم در بودجه ۹۷ این مشکل کلانشهرها مدنظر قرار بگیرد.

وی با اشاره به اهمیت تکمیل خط یک مترو گفت: خط یک مترو در مراحل نهایی خود قرار دارد و امید است تا پایان سال به تکمیل ۱۰۰ درصد برسد. خط دو و سه نیز در حال پیگیری است و برای خط سه قراردادی با بنیاد مستضعفان بسته شده است. از همه تلاشگران عرصه حمل و نقل تشکر می‌کنم.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ۲۷ آذرماه روز جهانی عاری از خشونت را پاس می‌داریم که در سال ۹۲ توسط آقای رییس‌جمهور به سازمان ملل پیشنهاد شد و این سازمان خیلی زود پیشنهاد آقای روحانی را تصویب کرد. خوشحالیم که در این زمینه با کشورهای خشونت‌طلب فاصله بسیاری داریم.
 

کد خبر 86551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha